BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Kniven är klar!!!

Av Alexander Mickelsson - 30 juli 2012 20:55

 


Nu är den klar, det känns så skönt för det har varit ett jävla pillergöra. Kniven ser lite annorlunda ut än på bilden eftersom den är lackad med linolja så den är lite mörkare i träslaget men ni kan se på bilden hur formen och konturerna blev. Den blev nästan som ursprungs versionen med egentligen bara två ändringar. Jag använde mig av läder istället för brickor längst fram och sen skulle den vara tjockare i slutet av skaftet men nu är den mer eller mindre helt rak istället. Jag är hur som hellst SUPERNÖJD!


Jag trodde att det skulle ta längre tid att slipa på kniven men det gick på bara nån timme och nu ska jag fixa slidan till den och det är klurigare då jag bara har en chans att göra rätt. Jag är ganska säker på hur jag ska göra men det är ju ifall man gör fel. 


   


Gå gärna tillbaka på dom gamla inläggen o se knivens resa från knivblad, renhorn och brickor till hur den ser ut nu. När jag har gjort slidan till kniven så ska jag börja bygga på Arvids kniv. 


Jag ska berätta lite om min (förhoppningsvis) stuga som finns här i Ullatti.

   


En enkel liten mysig stuga med miljoner av möjligheter, jag lär nog låta den röda färgen vara och bara måla knutarna och verandan vit. Sen kommer jag att byta fönster vid ett senare tillfälle och höja byggnaden eftersom den lutar lite grann. 


 


En stor fin veranda med högt till taket där man kan ha soffor, stolar och en grill.


 


I närheten av huset så finns det en liten byggnad där det finns ett litet förråd till vänster och ett utedass till höger som kommer omvandlas till en liten vedboda när jag byggt ut en innetoa med rinnande vatten. Just nu så finns det inga vatten ledningar dragna men det finns en kommunal vatten brunn i närheten och då är det lätt att fixa in vatten.


 

Hallen, är väldigt liten så det lockar att riva bort väggarna och öppna upp så att det blir stort o luftigt istället.


 

andra hallen sett från den lilla hallen där klädskåp, städskåp och kylskåpet finns.


 

köket, ni ser ju kylskåpet till vänster så ni har en hum var hallen finns. Köket är fint men här blir det att måla om, kakla väggen ovanför spisen och byta spisfläkt. 


 

Vardagsrummet sett från köket. 


 

Sovrummet är väldigt litet så här går det inte o göra så mycket mer än att tapetsera och ev. lägga in klickgolv så att det blir snyggt o fräsht. 


Alla möbler i bilderna kommer nog att slängas!


Nu vet ni hur läget ser så vi hörs nästa gång.

Hejpa!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards