BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

12 snabba!

Av Alexander Mickelsson - 8 september 2013 14:37

 


Det har ju inte blivit någon älgjakt för mig den här veckan och det har ju varit sisådär kan man lugnt säga och mycket berodde ju också på hur min jaktledare betedde sig också men nu är jag mer taggad än någonsin och hoppas att dom missat varenda chans dom har fått. Det är också en sak som är ganska knäpp, jag har ingen aning hur det går för mitt jaktlag för det är absolut ingen som hör av sig alls om hur det går. Men nu är det 12 snabba timmar kvar i natt av min arbetsvecka som gäller sen ska jag nästan bosätta mig i skogen så mycket det bara går!


Det är några på jobbet som också jagar som inte heller har möjlighet så det känns skönt att jag inte är den enda som drabbats även fast det är både skönt och roligt att få jobb så känns det ju naturligtvis konstigt. Men man får ta det med en nypa salt för man blir bara mer sugen att fara ut i skogen nu!


En annan lite roligare sak är att min "Luleå Hockey kniv" har fått så pass mycket respons och det har blivit en enorm efterfrågan att jag beslutat för att tillverka 10 st liknande knivar och ha till försäljning, så totalt kommer det finnas 11 st med min kniv som jag gärna vill behålla. Folk har erbjudit 1000:- för en kniv så man det skulle kännas fel att inte göra det. Jag har beställt hem grejer nu och väntar febrilt att få hem grejerna så man kan börja. Folk har till och med skickat PM till min facebook bara för att säkra att just dom får en kniv, jag är lite osäker om man ska göra en slida till knivarna, det blir ju lite mer jobb men priset skulle säkert höjas ännu mer och sen känns det ju bättre att ge en kniv med tillhörande slida också MEN jag är faktiskt urkass på att göra slidor. Jag är faktiskt självlärd när det kommer till att göra knivar faktiskt, jag gjorde en kniv i skolan en gång men då var den helt i trä och kanske inte den mest avancerade så när jag nu fick upp intresset för ca 1-2 år sedan så satt jag i flera dagar och klura ut hur man gjorde och desamma var det med slidor.Så jag tänkte fuska faktiskt, jag har nu beställt hem en bok som visar hur man gör slidor och sedan ska jag även kolla på nätet för att se om det finns tips att hämta!


 


fyfan vad jag är trött, jag har som sagt jobbat 12 timmar igår och i natt så ska jag jobba dom sista 12 timmarna så det börjar kännas efter en (allt som allt) ganska snabb nattvecka. Jag planerar allt man ska göra när man blir ledig och det är allt från knivbyggandet till plocka bär till älg/fågel jakt. Sen vill man även göra lite "nytta" också genom att hjälpa farsan och kanske fixa nå på gården. Men när allt kommer till kritan så är det ändå jakten man längtar mest till.


Jag har inte så mycket mer att säga så jag låter det vara osagt så får vi höras nästa gång. Ni får ha det så bra, Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards