BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

återkomsten i återkomsten

Av Alexander Mickelsson - 11 augusti 2013 23:03

 


Herrejä*** vad tiden flyger iväg, jag kollade nyss in när senaste inlägget gjordes och det har redan gått över två månader och då skulle det vara återkomsten av byabloggen och jag måste ha fått hjärnsläpp eller bara blivit ruskigt lat, hur som helst så ska detta bli den riktiga återkomsten för jag känner att fingrarna kliar och jag måste få skriva av mig nu när höst mörkret börjar komma. känns skönt att vara tillbaka!


Nu när höst mörkret börjar skölja över vårat avlånga land och kylan sakterligen börjar bita in i märgen så är det precis som att nåt aktiverar oss som gillar natur och JAKT, hehe! September är bara dagar bort nu och varenda aktiv jägare kollar almanackan, jägarförbundet börjar nog dra sina suckar av oaser av ansökningar och pappershandligar av nyblivna jägare. Jaktbutikerna har nog kassan mer öppen än stängd och saker till jakten inventeras m,m...

Jag älskar hösten, den kyliga vinden väcker mig till liv och jag vill ut i skogen och plocka bär, fiska, jaga och fota! Precis som våren får mig att vilja spela basket år efter år, vintern får mig att vilja åka skridskor, skoter och sommaren får mig att snickra!


Jag har inte ett X antal bilder som jag egentligen skulle vilja ha och lägga upp här i detta inlägg, dom flesta har jag faktiskt lagt upp på min instagram redan och för den som vill se mina bilder från i sommras så är det bara att söka på "mickelsson12"


Jag har hållt på som vanligt egentligen i sommar, men det känns som att jag inte har hunnit med allt som jag egentligen ville i sommar. Det jag borde ha gjort är att bygga och snickra mer men än är det inte över och jag ska hjälpa min far som håller på med ett enormt projekt med en hel drös av olika projekt som egentligen borde bli färdiga till vintern men det är bara att glömma. Jag är som dom flesta redan vet granne med mina föräldrar och jag har ju mitt eget hus att tänka på men farsan håller just nu på att renovera hos sig den delen av huset som från första början var tänk att jag skulle renovera upp till min egen "lägenhet" eller vad man ska kalla det men nu är planen att det ska bli en (som farsgubben säger) "ekonomi avdelning" och nej det ska inte bli kontor eller förråd av den delen utan han ska bygga upp så att det blir bastu/dusch, tvättstuga och toa, så det blir allt lyxigt som man kan önska sig i ett modernt hem. Ganska komiskt eftersom jag varken har rinnande vatten eller ens en vanlig toa utan ett dass men nu handlar det inte om det, jag trivs ju! ^^


Jag ska jobba denna vecka och sedan ska jag hjälpa farsan med storprojektet så mycket som möjligt och samtidigt försöka hitta tid till lite annat som att plocka lingon och blåbär, fiska och blogga här naturligtvis, sen måste jag till stan och fixa nya nattglasögon eftersom jag somna med glasögonen på och som många kanske är bekant med så tål glasögonen inte att man sover med dom så dom gick sönder...


Ni får ha det så bra tills vi hörs igen, det kommer att bli till veckan (förhoppningsvis redan imorrn) som nästa inlägg kommer...hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards