BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Det smäller i skogarna!

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05

Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåglarnas okrönte kung, tjädertuppen men den jäkeln hann smita innan jag fick skottläge men nu. Nu äntligen, efter mil ute i skogen så räckte det med bara 15 minuters promenad så dök hon upp, min första tjäderhöna!

Det gick snabbt, oerhört snabbt men jag hade turen att den dök upp mitt framför mig så det var bara att höja geväret när tjädern flög åt höger och på det sättet minimera avståndet. Oftast så flyger dom bort i motsats riktning som du står och är man inte kvick så försvinner chansen att skjuta för varje sekund. Nu fick jag den och den är upphängd i mitt förråd så att köttet ska bli mörare för nu jäklar ska det bli något extra fint!

Det har inte blivit så mycket annat, jag har jobbat den här veckan så när jag kommit hem så packas väskan och slängs in i bilen med gevären och sen är jag ute i skogen tills det blir mörkt och jag är för trött för att orka göra nå annat. Önska jag hade en avståndsmätare som kunde visa var och hur långt man går under eftermiddagen/kvällen.

Både igår och idag tar jag en paus från skogen, igår var enbart för att jag blev slö ovh idag så ska jag på uppdrag med UIF att vara ut till byn och fota hus till den kommande Ullatti boken och insamlingen av information och bilder av varje hus är på högvarv.

Det var allt jag kunde komma på att dela med mig av nu men jag återkommer. Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 13 september 2013 00:27

    Den här lediga veckan har jag helt ägnat mig åt skogsfågeljakt, jag har sett en orre men det blev inget skott eftersom skottavståndet var för långt. Det svåra med att jaga fågel utan hund (jag är nämligen allergisk) är att fågeljakten blir t...

Ovido - Quiz & Flashcards