BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Flyr in i mina tankar!

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31

Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå för att vara på Hockey när Luleå mötte Modo så nu försöker man bara slå ihjäl tid

Det är inte allt för roligt o jobba eftermiddag, man hinner inte göra nå när man kommer hem och man vill ogärna vakna klockan 06.00 på morgonen för att jaga fågel, det tänkte jag spara till när min favorit kille och kusinbarn Theo ska komma o hälsa på nästa vecka då jag är ledig. För er som oroar er att jag ska gå ut med ett laddat vapen och en tre åring ut i skogen behöver inte oroa er, jag tar bara med geväret för syns skull och lämnar patronerna hemma så istället blir det en utflykt ut i skogen med fika istället så får han tro att vi är ute och jagar.

Efter mitt missöde med rabarber/jordgubb saften så tänkte jag prova göra lingon saft istället och sen av resterna när saften är klar så gör man sylt, mums jag älskar lingon! Jag har även fått en hel del rabarber som jag ska spara till senare och sen får jag köpa jordgubbar så man får göra ett nytt försök till vintern och då skippar jag glasflaskorna.

Jag har fått dom flesta material för att kunna göra mina Luleå Hockey knivar, jag har bara fått fyra blad så jag börjar med det, jag har tidigare idag gjort uträkningarna på hur jag ska kapa och dona så att det är färdigt för grovgörat senare så det går lätt och smidigt. När man gör en kniv så är det planeringen som tar längst tid, man ska planera hur kniven ser ut och bara där är halva jobbet för man ritar o funderar tills man är nöjd och sen ändrar man sig titt som tätt, men nu när allt det är gjort och jag har en kniv färdig att gå efter så är det riktigt bekvämt. Sen utöver dom 10 Luleå Knivarna så har jag även 3 andra beställningar notera då att jag haft en beställning till tidigare som jag gjort färdig och lämnat till den lycklig ägaren! ^^

Nä nu ska jag återgå till mitt, ha det så bra...Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Av Alexander Mickelsson - 13 september 2013 00:27

    Den här lediga veckan har jag helt ägnat mig åt skogsfågeljakt, jag har sett en orre men det blev inget skott eftersom skottavståndet var för långt. Det svåra med att jaga fågel utan hund (jag är nämligen allergisk) är att fågeljakten blir t...

Ovido - Quiz & Flashcards