BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

orubrikerad!

Av Alexander Mickelsson - 12 augusti 2013 22:36

 


En ny dag och nya möjligheter brukar man säga, själv har jag varit så trött efter jobbet så jag har bara legat och vilat mest hela dan, som jag berätta igår så är jag sugen på att fara ut i skogen och plocka bär där blåbär och lingon är favoriterna men jag ska även vitja mina hallonbuskar för att se hur skörden blivit i år, även fast det kommer bli mycket mindre nu när jag har avverkat en del buskar för att minska myggantalet som har varit hemsk i år.


Denna sommar har varit för kort, även fast den inte är helt över så påminner morgonen och kvällarna att hösten börjar göra sig redo att äntra vårt nordiska land och speciellt här i den norra delen. jag har inget nytt att komma med och jag vill helst inte skriva om äldre saker som har hänt i sommar och det är egentligen bara att det blir ett långt inlägg och det är mycket bilder som ska laddas upp, en hel del skrivning så jag låter bli men bara för att ni inte ska bli allt för nyfikna så kan jag faktiskt dra lite snabbt om vad som har hänt men det blir ju som sagt kort.


Jag har köpt en ny bil (BMW 318i -98), jag håller på att tillverka en mycket speciell kniv som jag kommer att berätta mer om när den är klar, jag har varit i stockholm på friends arena och sett Bruce Springsteen, jag har köpt en luftvärmepump till mitt hus...Sen har det hänt en hel del annat också men det här är dom större sakerna som är värda att nämnas!


 


Här ovan så ser ni en bild av den delen som farsan håller på att renovera till "ekonomi delen" som han så fint kallar det. Jag har varit fruktansvärt lat i sommar och hjälpt till väldigt lite men jag har själv projekt och en massa tankar i huvudet på mitt hus samtidigt men jag ska bättra på mig. Detta är som sagt den delen av föräldrarnas hus som var först tänkt att bli min del innan jag fick möjlighet att köpa mitt hus för, ganska komiskt nu när jag tänker på det prick ett år sedan. Jag flyttade ju in officiellt den 21 Augusti men affären blev klar idag den 12 augusti för prick ett år sedan.


Jag hann göra dom absolut värsta jobben innan farsan tog över och det var att rensa väggarna från gamla tapeter och isolering som på den tiden var mossa, tidningar och någon form av lera som man satte mellan springorna på timmerstockarna. Sen rev jag ner takskivorna som täckte över det fina taket som är där och så har jag tagit bort alla onödiga gjutna plintar och stor stenarna (då hjälpte farsan till) och sen hann jag även gjuta en liten potatiskällare men sen har han gjort resten och det är helt otroligt hur mycket han har hunnit själv, han har jämnat ut marken och lagt ut grus så att marken där inne är jämn(are) och finare, han har tagit bort det mesta av alla ruttna timmerstockar och ersatt dom med som ni ser på bilden en utbyggnad under så att det blir stabilt och hållbart, han har också behandlat trät så att det inte ska kunna mögla, sen har han tagit bort den stora eldstaden eller vad man nu ska kalla det. Det är faktiskt imponerande!


Nä nu ska jag inte ta upp så mycket mer, jag väntar fortfarade på torsdag då jag får åka in och köpa mitt kikarsikte och sen har jag en del annat och köpa där bl,a en motorvärmarsladd till bilen står skrivet plus att jag ska till optikern för att kolla nya nattglasögon...Men ni får ha det så bra tills vidare, hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Skapa flashcards