BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Återkomsten!

Av Alexander Mickelsson - 4 juni 2013 00:07



Hej kära vänner och välkommen tillbaka, snacka om att det nu var ett tag sedan jag skrev. Jag har inte alls haft någon blogg lust, jag har kollat mot snabblänken här i datorn och alltid tänkt "nä fyfan" men nu är jag tillbaka och det med måtta eftersom sommaren är här och det är nu allt händer, ja nu jävlar ska denna sommar maximeras till fullo och jag ska ut och leva rövare (i byaspråk så menar jag ju naturligtvis med matlagning ute i naturen samtidigt som jag är o fiskar plus lite annat med resor och bygget renoveringen av mitt hus, ja det gamla vanliga). Jag har så mycket planer och jag vill göra allt samtidigt känns det som, men i sommar så kan ni vänta er när jag far till Linafallet, jag lagar mat ute i min trädgård på min muurikka (jag ska införskaffa en eldstad och en större muurikka), jag har skaffat en mindre röklåda som även den ska användas flitigt och sedan så är laxen snart på intåg i Ängesån så jag hoppas verkligen att jag fångar en lax i år för annars drar jag fan till Kalixälv och försöker dra upp en stor och fin lax. Sedan är det osäkert om jag drar till huvudstaden. men först och främst så ska jag ta upp några andra saker.


Jag har ju inte haft för mig allt för mycket i vinter, förutom att åka skoter och allmänt slöa i huset här men nu är det ändring på det. Jag har börjat äta nyttigare, jag tränar på gymmet, jag spelar så mycket gitarr jag bara kan och nu när värmen äntligen har kommit så kan jag sitta ute på min altan och spela lite samtidigt som jag försöker lära mig att spela munspel (vilket inte är så jävla enkelt som många kan tro), jag lagar mer mat och kommer naturligtvis dela med mig av mina godaste recept här.


Jag ska inte dra upp en massa saker som har hänt i detta inlägg utan jag väntar med det. Detta inlägg är bara en snabb genomgång om vad som väntas komma längre fram. Jag hoppas att ni kommer börja läsa min blogg igen för det kommer innehålla så mycket mer av det (jag hoppas) ni älskar eller vill prova på själv. Angående min kortfilm om Ullatti så har jag lagt det på is och låtit det smälta bort med snön, jag hade varken ork, tid eller inspiration för att göra en bra film så jag ger upp den. Lite synd för det finns ändå en hel del att filma och visa här i Ullatti men jag tycker ändå man ska vara minst två stycken som gör det.


Hoppas ni är förväntansfulla på vad som väntas och jag misstänker att nästa inlägg kommer ganska snart!

Ha det så bar tills dess, hejpa!

 
 
Ingen bild

Tobbe

17 juni 2013 19:12

Najs! Byabloggen är tillbaka!

 
Ingen bild

ptlkhg

22 juli 2013 17:24

kul att du är tillbaka!
kollar ibland om du skrivit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Presentation


BYA BLOGGEN!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards