BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg under juni 2012

Av Alexander Mickelsson - 29 juni 2012 23:03


Den här veckan har varit den bästa arbetsveckan på bra länge, jag känner mig supernöjd trots att vissa dagar har varit slitsamma men det gör att lönen kommer kännas extra förtjänt. Jag och Björn har styrt och ställt vid utlämningen/disken och trots att Björn är ny och bara har jobbat ca en månad så känner jag att han har vuxit och blivit otroligt duktig och vi har varit ett bra team. Sen måste jag också berömma "Milo" för att hon har också blivit en i gänget och utvecklats enormt (trots "synvinkeln", hahaha).


Den här veckan har det mest handlat om jobbet, jag har varit så trött när jag kommit hem så har INGET blivit gjort. Absolut ingenting! Jag har sovit för det mesta, läst en bok, spelat in basen på förra helgens låtar och vissa av dom måste jag spela om eftersom dom är allt för dåliga, jag vill sätta allt på en tagning och en tagning endast för att det ska kännas rätt mot live spelningen men vissa är jag inte nöjd med så jag ska ge mg själv en andra chans på två eller tre av låtarna och försöka konvertera om dom till MP3 filer så att jag kan skicka dom till Jönsson sen, det ska jag göra imorrn.


På tal om musik så märker ni (hoppas jag) att jag lagt upp en låt med John Mayer Trio med låten "Who do you think i was" som jag älskar från början till slut, jag lärde mig den nyss på gitarren och kan inte sluta spela och nu ska jag ge mig på några andra låtar också när jag är i varv innan jag ska sova inför imorrn som är en stor dag (berättar snart om det). Det visa sig att Björn på jobbet är trummis och det är ljuv musik i mina öron, jag ville först bli trummis men jag kom aldrig in på trumlektionerna pga för många ansökningar och sen har det blivit mer naturligt med gitarr sen jag och Arvid började lira 2003. Hade varit kul att jamma ihop någon gång för han har bra musik smak! 


På tal om imorrn så är det för det första Gällivare marknad, egentligen inget speciellt då den inte är så stor men jag älskar marknader så det lär nog bli att vi åker på den en sväng men det är Pajala Marknaden jag längtar till som är först nästa helg(?) men sen så kommer (mest troligen) min kusin Toria, Tomas och Theo(!) hit till Ullatti för att hälsa på för första gången, fyfan va kul det ska bli. Jag har saknat Theo ett bra tag nu så det kommer bli extra roligt att få visa han alla saker jag plockat från vinden hemma som jag lekte med när jag var liten och sen gården med fåren och ladorna.


 


Jag har fått några förfrågningar om att göra egna video inlägg här på bloggen och det är något jag funderat på ett tag så det kan hända (lovar inget) att jag kommer göra det första video inlägget nu i helgen, beror på hur mycket tid jag har men det ska nog ordna sig. Så var beredda på att det kan komma snart!


Tills dess så hörs vi.

Hejpa!

Av Alexander Mickelsson - 27 juni 2012 02:25

 


Det här inlägget är tillägnat åt mina kusinbarn och släktens ögonstenar. Theo och Alice!


Tidigare idag så tänkte jag ta en lugn dag vid datorn och försöka spela in några låtar samt fixa basen på låtarna från i helgen som vi spelade in live men planerna ändrades och det blev att vi åkte in till Kompelusvaara för att hälsa på där och då fick jag träffa minstingen Alice som föddes den 29 Mars nu i år. När vi kom fram så var hon på väg för att sova men eftersom det blev en hel del folk där så var det ju så mycket att titta på och så många som ville lyfta och nypa i kinderna, hon är ju bara ca 3 månader gammal men har redan börjat göra gaga ljud. Hon är den tystaste och lugnaste ungen jag har varit med om och hon har varit stirrig i blicken men nu så kunde ögonen inte bestämma sig vart hon skulle titta. Men till slut så blev det för mycket och det blev lite sura miner innan det var dags att gå o lägga sig. Det ska bli spännande att följa o se vad hon blir för en liten tös när hon växer upp, 


 

Alice (FOTO AV: ALEXANDER MICKELSSON)


Sen har vi ju världens coolaste kille Theo, som mest troligen kommer och hälsar på nu till helgen. Jag önskar att jag kunde komma o hälsa på mycket oftare men familljen är ofta på vift och bor i Koskullskulle och jag är också ofta på vift och håller även till mycket i byn. Theo är busig, livlig och rolig o man har aldrig tråkigt med honom. Skoter, traktorer, lastbilar ja i princip allt som har hjul och går att köra är favoriter så jag har förberett en låda med olika bil leksaker åt honom som jag använde när jag var liten och som jag tror han kommer uppskatta enormt. 

Theo föddes den 5 December 2009 och har vuxit upp snabbt (känns det som) man vill alltid ta vara på den tid när dom är små och han är verkligen en man inte vill missa ett ögonblick med. Alltid lika glad när man ses då han i falsett (ni fattar vad jag menar) säger "HEJ". Sist vi sågs så kom han och gav mig hela fyra hejdå kramar.


Ni förstår när jag säger att jag hoppas att dom kommer o hälsar på och jag längtar enormt på att få träffa hela familjen (men Theo mest, haha). Jag har även skrivit en låt till honom då han fyllde 1 år och den låten är mycket populär bland släkt samt vänner och dom flesta kan texten vilket är mycket glädjande, låten heter "Sång till Theo" och finns på min Facebook sida på videor där ni kan lyssna på låten med text. Jag hoppades att jag kunde lägga upp videon här men jag har inte lärt mig hur man gör ännu så det får bli en annan gång!


 

Theo (Foto av: Theos Mamma & Pappa)


P.S båda är blivande Luleå Hockey Fan! ;)


hejpa! ^^

Av Alexander Mickelsson - 25 juni 2012 20:36

 


Fyfan vilken skön helg det har varit, allt började med att man var ledig på fredagen så man kunde i lugn o ro åka ner till Luleå även om det var bestämt att jag skulle åka kring 10 tiden och jag vakna vid 13 så var det ändå tur för Elebro som blev strandad i Gve då det blev strul med bilen.


Eftersom Elebro (Cribba) skulle åka med efter jobbet så kunde jag åka o tanka bilen, vara med på Ullattis midsommarfirande vid macken där dom sålde hamburgare och lotter med mera. Jag åkte till Gve och väntade i det helt fantastiska vädret på Elebro som kom efter 16 tiden. Vi åkte till Arvids stuga i Ubbyn för att fira midsommar med att dricka öl, spela kubb, grilla, spela gitarr och sjunga allsång vid elden, basta, bada och även klättra upp på berget.


Vi som klättra upp på berget var inte i sängs förrän halv 4 på morgonen och jag önska med ändå inte att jag fick sova lite längre då myggorna hade mig som favorit mål klockan kvart över 6 och det var helt jävla omöjligt att ens försöka sova så då gav jag upp och steg upp och ut i det strålande vädret, ugglan hoade i sin holk men blev blyg då när jag kom ut i hopp om att kunna fota den. Jag gick en sväng på gården, gick in och kokade kaffe och tog det som fanns till frukost (jordgubbs tårta) även om det hade smakat med grillade smörgåsar eller nån korvbit. Jag satte mig vid bryggan och kollade ut mot sjön och som sagt vädret var helt PERFEKT. Solen värmde på till en perfekt grad och vinden var lagomt hård för att hålla myggen borta men inte kyla ner. 


I skogen bakom mig så började det låta som tusan och det blev ett jävla liv då små fåglarna jagade i väg en stor ormvråk som ni kan se på bilden nedan. Har aldrig sett en sån förrut så det var en upplevelse! =)


 


Jag fortsatte vandra runt, sitta och vila på bryggan, spela gitarr, sov en stund på bryggan då det var så skönt ute och sen började dom första vakna kring 8 tiden och vid 12 tiden var i princip alla uppe och då började vi grilla frukost och städa. Jag var tvungen att åka in till Luleå för att hämta bas förstärkaren och en mikrofon som Jönsson köpt för mig men råkat glömma. Arvid, Jönsson, Carro och Elebro åkte till Boden för att lämna av Carro och sen träffades vi hos Matilda och Katrin i Hollsvattnet för att börja repa inför Matilda och Kristin mamma Lisas 50 års kalas.


Det gick väldigt hyfsat på repet och sen började kalaset. Alla fick sitta ner och vi spelade ja må hon leva innan vi började med vårat. Jag kommer inte ta upp hela programet om vad som skedde o så för det var så mycket och jag skulle säkert skriva dom i fel ordning så jag låter det vara. Jag kan säga att ni skulle ha hört oss!


 

(Jag, Jönsson i bakgrunden, Arvid & Matilda) Foto: Cristoffer Elebro


Det var en riktigt trevlig fest med bra stämning, en sann upplevelse att få delta i. Det känns även skönt att få spela i ett band igen efter minst tre år och det är nåt vi absolut måste göra igen men snart så åker Jönsson till USA, jag åker upp till Gve, Arvid åker kanske snart till uppsala Kristin bor i Luleå och Matilda är i Stockholm. Jag ska inte säga så mycket mer utan låter bilderna nedan tala för sig själv om hur kul vi hade.


 

Matilda försöker göra en KISS (bandet) min, Kristin pratar med en bekant i bakgrunden.


 

Jäkla sol att lysa i ögonen.


 

Arvid o Elebro poserar vackert.


 

Macho Jönsson ;)


 

Jag, Jönsson i bakgrund, Arvid & Kristin


 

Arvid med gitarr


 

Mmhmm så de så!



Av Alexander Mickelsson - 22 juni 2012 00:35

 

(Militär fordon alias valpen)


Vi fick igång valpen, det tog en stund men nu rullar den även om den är krånglig men vem kan gissa annat när den har stått still i ett kallt slitet garage i x antal år. I helhet är den i utmärkt skick och eftersom den är vägregistrerad så är den värd mer. Känns helt fantastiskt och jag längtar tills man får åka ut o köra den ordentligt!


Jag har varit o fiskat idag också, jag tog en liten fisketur med farsan efter att bilen gick igång och det var högt vatten, det var högre än igår och vi fick bara myggbett vilket var trist då jag hoppades på att fånga nån lax men jag tror det är lite för högt vatten för det. Jag är ingen forsfiskare utan föredrar lugna sjöar och det är en stor nakdel då jag inte har någon större erfarenhet om hur, var man kastar, vilka drag man ska använda eller var laxen kan finnas men det kommer i sinnomtid.


Tanken var att jag skulle åka till Luleå idag för att repa lite men så fort jag kom hem så var det valpen som gällde och det tog sin tid och sen var det så sent så det var lika o stanna över natten o åka ner imorrn på morgonen istället. Så imorrn så kommer jag att ta med mig alla instrument som jag behöver bas, gitarr, mikrofon + stativ och även mitt ljudkort som strullar så Jönsson ska få kolla på det då han är mer erfaren om det där än vad jag är. Det blir att åka ganska direkt till Unbyn imorrn när jag kommer till Lule för att vara i Arvids stuga och repa tills vi ska på spelningen på lördag, det var ett tag sedan man var där så det ska bli riktigt roligt att få komma tillbaks dit och så kan det hända att fiskesakerna är med ifall det blir nattfiske efter repet. Detta kommer bli en toppen helg!


 


På bilden ovan så ser ni som inte har sett tidgare hur mitt hus ser ut, delen som är till vänster är min del och kallas oftast för gamla delen då den är byggd på 1800 talet och var den första delen i ett hus som senare byggdes ut till hur det ser ut idag som är byggt kring 1930 talet skulle jag gissa. Här har vi en stor gårdsplan med smedjan som ligger bakom huset var cyklarna i bilden är, rakrframför huset så ligger e stor lada där vi har en enorm vedboda, förråd, litet garage, bastu, stor verkstad/snickarboda, ett enormt förråd, oanvändbar gammal dass, verkstad/verktygsrummet/oljebod, mindre garage. till vänster om huset så ligger rian som vi numer använder som förråd till gamla möbler, en enorm äng bakom det där finns det två lador där det finns en gamal engelsk traktor, tröskelmaskiner och slåttermaskiner med olika tillbehör.


Jag har varit o fotat lite av dom fräna saker vi har här på gården, jag älskar gamla saker och tycker om historierna bakom dom men här så har jag inte så mycket att berätta utan ni får komma fram till egna slutsatser, jag ska se om jag kan hitta några historier bakom dom men ha inte för höga förhoppningar!


 

Gengaständstickor

 

 

Nordstjerna lättmotorcykel från 1936-37

 

 

Hagelkulor i lösvikt

 

 

 

Smedjan

 


På bilden ovan så ser ni lite hur det ser ut i den gamla smedjan som vi har framför huset, här höll min farmors farfar och farmors far till när dom fixade hästskor, verktyg m,m och det finns massvis med olika saker, mest ointressanta saker som spikar, gjutjärn och hästskor men bara själva atmosfären och tanken på att det är en äkta smedja som var mina förfäders levebröd gör det speciellt. Här har vi lämnat andra gamla men historiska saker som brandslangen som jag har berättat om i ett tidgare inlägg och det är ju den röda tunnan som finns på bild.


Nu ska jag dock sova, jag kommer nog inte skriva på nån dag nu då jag möjligtvis inte kommer ha tillgång till internet men vi ser ju. Hejpa!


Av Alexander Mickelsson - 21 juni 2012 01:00

 

Foto av: Alexander Mickelsson 2012


Jag har nog skrivit det förut och berättat om fåren som bor på andra sidan vägen från vår gård här är iallafall några bilder från hur dom ser ut och här har vi den lilla modiga som jag gärna kallar den eftersom den inte rädds att hamna långt ifrån flocken eller komma nära vid t,ex när man fotar.


Jag gillar att på bilden ovan så är lammet här svart/vit och i bakgrunden så står dom svarta fåren till vänster och dom vita till höger, haha ganska komiskt ändå. Jag har fått en del förfrågningar om bloggen och det kan komma att bli så att jag kommer snart i framtiden lägga ut videoinlägg där jag pratar och visar er en liten del av Ullatti som t,ex huset/gården, Ängesån m,m...Det låter som en kul grej som jag ska testa, jag vet inte när det kommer ske men förhoppningsvis inte så långt bort.


  

Ängesån bron Foto av: Alexander Mickelsson 2012


Till helgen så ska jag ha min andra spelning i Hollsvattnet och nu är det en födelsedags fest jag ska spela på, vi har inte gjort några ändringar på låt listan utan kommer mest troligen att lägga fram några enkla låtar som vi kan köra som extra nummer ifall det önskas, blev inte så bra sist då ingen visste vad vi skulle spela och eftersom vi inte provat på (eller framför allt jag) bara jamma fram något på basen, jag är egentligen gitarrist och har mycket enklare att bara följa med genom att spela gitarr, basen är lite mer komplicerat (om man ska spela snyggt d,v,s annars är det väldigt enkelt men tråkigt). Jag kommer åka ner till Luleå imorgon kväll eller på Fredag morgon, vi får se hur det blir beroende på väder, trötthet m,m och nu vill jag ta tröttheten lite mer på allvar eftersom jag känner att jag har tappat fokus när jag kör och det gör mig livrädd att jag ska krocka med någon men än så länge är det inte någon fara men som sagt, när man minst anar kan det hända och speciellt vid längre körningar...Jag är spänd inför spelningen och längtar lite grann då vi kommer vara mer förberedda och bättre samspelta än förra helgen! Jag är på jakt efter bilder från spelningen men har inte fått tag i några ännu så efter den här helgen så borde jag ha några bilder att visa er =)


Det går bra på förrådet i Aitik, vi har fått in sommarjobbare (alias sommarfåglar) där några är riktigt duktiga och arbetsvilliga medans andra är, ja inte ett dugg arbetsvilliga, jag ska inte säga allt för mycket men det stör mig enormt och jag blir bara irriterad då dom förstör för dom andra sommarfåglarna. Varför söker man ett sommarjobb om man inte vill arbeta för pengarna utan bara vill sitta o inte göra nå? Jag hitta en av dom sovande vid ett flertal tillfällen som sagt jag ska inte yttra mig allt för mycket, det är något mellan dom och mig och imorgon så ska jag ta upp det med dom och deras arbetsledare så får arbetsledarna ta tag i det.


 

Foto av: Alexander Mickelsson 2012


En arbetskollega kommer att sluta nu till veckan, vilket är mycket trist då han är en sann vägledare och som borde vara chef, jag och Stig har haft många roliga samtal om husbygge, fiske m,m och det kommer jag sakna enormt. Alla ser upp till honom och det kommer ta ett bra tag innan någon kan fylla hans plats då han var kunnig som få i förrådet och det är honom man gick ifall man hade problem. Det här kanske inte säger er som läser så mycket men jag känner att det är ändå viktigt att lyfta fram honom som hjälpte mig enormt när jag började på förrådet för ca 1 år sedan. Han var den som klappa en på axeln och sa bra jobbat när man gjort något bra och tog sig tid att visa hur man skulle göra (inte skälla) när man hade gjort något fel. Hoppas du får det bra på det nya jobbet Stig om du läser detta, du kommer bli mycket saknad här på förrådet!


Åter till byn. Jag har tagit en bild på en gammal flaska som legat här i Rautios. Kan ni gissa var läskmärket Portello kommer ifrån? ^^

 


Haha, den är riktigt frän då den är från den tid då Portello var ganska nytt skulle jag gissa. Det är svårt att avgöra ålder på den men en sak är säker, det är att den kommer vi att behålla.

Sen har jag inte så mycket mer att säga, jag ska gå o sova en stund innan det är dags för jobb igen och nu är det ju sista dagen för den här veckan då vi är lediga på fredag så det ska bli skönt när man behöver tid till att repa igenom olika låtar!


Hejpa!


Av Alexander Mickelsson - 19 juni 2012 17:37

 

(Bilden är inte tagen från spelningen)

 


Tung men rolig helg kan jag lätt säga, det har varit många timmar bakom basen så fingrarna var alldeles röda efteråt och nu nästa helg är det dags igen men med bättre självsäkerhet och mest troligen nya låtar då vi ska spela på en födelsedagsfest. Jag höll nästan på att kasta iväg basen när vi hade suttit och lirat i nästan 10 timmar med nån rast emellan på lördagen.

 


Det är svårt att beskriva hur det är att vara på en spelning, man får så mycket uppmärksamhet och man vet ibland inte hur man ska göra för att tacka. Jag har inte spelat inför en större publik på ett bra tag och det är minst tre år sedan jag spelade med ett band på en föreställing så jag vågade ibland inte titta mot publiken ifall jag skulle bli för nervös at spela fel. Det blev ju några småfel från min sida och några fel från dom andra men i allmänhet så gick det ganska bra (det kunde varit bättre). Så är det alltid, alla säger att dom inte märker felen även om vi musiker tycker att det är SÅÅÅÅ uppenbart att man nästan kan jämföra ett musik fel med att ha målat huset gult när det skulle varit rött. Det är sant det men många sa det ju helt klart bara för att man inte ska gräma sig allt för mycket men det är faktiskt skönare om någon är ärlig och säger att "synd att ni missade där men det gör ni bättre nästa gång eller det fixade ni till proffsigt trots att det blev fel" ja ni fattar. Sen vill jag bara ta upp för er att jag har inte scenskräck (trots att många tror det när jag har skakningar i handen). 


Jag har problem med händerna på ett sätt som ingen läkare kan slå fast vad det beror på och det är att mina händer skakar, precis som i parkinsons sjukdom (fast i en mildare version) och nej jag har INTE parkinson. Många läkare har kollat, känt, testat blodsocker, kollat reflexer, blodtrycket m,m utan att kunna förstå vad det beror på och ingen vet. Jag har inga problem med det (förutom när det är som värst, för då är det svårt att läsa haha). Det är när jag är hungrig som det kan bli lite värre men värst är när jag är nyvaken. Det är egentligen svårt att säga när det blir värre och hur kraftig dom är men ni får inbilla er hur det kan vara. Jag har då inga problem med det och kan göra allt normalt utan att tappa saker.


Jag var trött på måndag, det ska jag erkänna. Jag kom hem på söndag efter spelningen vid halv 3 tiden på natten och steg upp halv 6 för att åka o jobba så jag fick iallafall 3 timmars sömn. Men när jag kom hem så sov jag från 4 till 6 och sen somnade jag om efter en stund och sov till 7-8 och steg upp för att basta (somnade i bastun också en stund) kom tillbaka in till huset och somnade till på soffan innan jag gick och sov i sängen vid 10 tiden till klockan halv 6 då det var dags att åka till jobbet igen. Men nu är jag vaken och allert, så nu har jag böörjat träna på dom saker jag inte lyckades så bra med under spelningen, jag lyssnar efter nya låtar man kan lägga till och snart så ska jag ut för att fota lite på gården och vid älven. Sen kanske jag åker ner till Ängesån för att prova lyckan i laxfisket, nu har laxen börjat sin vandring uppåt älvarna så kanske man har tur första fiskedagen, jag hoppas!


Jag har börjat lyssna mycket på Elvis för jag fastnade då vi spelade två av hans låtar däribland min och många andras favorit låt "In The Ghetto". Han hade en otrolig röst och man tror inte det trots att det var det han var känd för, man har hört låtarna på skivorna och man har hört så mycket om honom men sen när man kollar hans live uppträdanden på youtube så fattar man vilken fantastisk röst han hade. Sen rullar även Bruce Springsteen och John Mayer skivorna i bilen som aldrig förr och speciellt John Mayer som jag fattat ett otroligt tycke för.



Av Alexander Mickelsson - 17 juni 2012 10:31

Idag är det dags, det man har tränat hela veckan för. Spelningen i Hollsvattnet där vi ska köra tolv olika låtar inför ca 40 personer i byahuset. Det är pirrigt samtidigt som man längtar att få stå där och spela.


Bryan Adams - Summer of 69
Sofia Karlsson - Två tungor
Cornelis Wreesvijk - Trasiga Skor
Nickelback - Far Away
Elvis - Jailhouse rock
Gotye - Somebody that i used to know
Loreen - My heart is refusing me
Elvis - In the ghetto
Beatles - Twist and shout
Animals - House of the rising sun
First aid kit - Emmylou
CCR - Fortunate son


Här ovan så ser ni spel listan för kvällen, dte är ingen dålig lista och det ska bli riktigt roligt att gå igenom. Jag skulle tagit med mig min systemkamera och filma allt men den glömde jag kvar i Ullatti men jag ska se efter om det är nån som kan fota oss under spelningen så att jag kan lägga ut dom här. 


Det har varit en intressant helg där man under veckan har tränat enskilt på alla låtar och i fredags när jag kom ner till Lule så hade vi rep hos Arvid med bara instrumenten och vi spelade igenom dom låtar som alla hunnit med. När vi spelat igenom låtarna efter ca 3 timmar så for vi till stadsparken och kollade fotbolls EM på storbildsskärmen, ingen av oss är egentligen intresserade av fotboll men det var en mycket trevlig tillställning och en upplevelse, nästan som att vara på fotbolls arenan. När Sverige då förlorade så åkte vi tillbaka till Arvid och skulle repa men för att inte störa Arvids pappa Håkan så gick vi in till Bastun och spelade där i lägre volym, bastun var inte på men är man fyra personer (Arvid, jag, Jönsson och Tonvall) så blir det varmt och vi kom upp i 30 grader. 

Igår (lördag) så åkte vi till Hollsvattnet för att rigga upp och spela tillsammans med sångerskorna (Matilda och Kristin) vi fika först innan vi spelade i flera timmar, åt middag och fortsatte spela tills man var spyless på låtarna och spela återigen, när vi kom tillbaka till byahuset efter maten så kollade jag till min bil för i baksätet på golvet så har det på något konstigt sätt blivit en enda stor pöl och det var svårt att "ösa" ut vattnet därifrån så innan vi gick o åt så lämnade jag bilen mot solsidan och med dörren öppen för att det skulle få torka sen när vi kom tillbaka så kollad ejag till det och sen stängde jag dörren för att gå in och fortsätta spela när alla börjar skratta och säga "Kolla katten", jag vänder mig och tittar mot bilen och där inne så sitter en katt som hoppat in för att sova en stund. Haha! Jag släppte ut den.


Nu sitter jag och lyssnar igenom låtarna en sista gång innan jag ska ringa Jönsson och Arvid inför resan tillbaka till Hollsvattnet. Både fredag och lördag så repade vi till ca tre på natten och det tar på nerverna när man spelar samma låtar om och om igen, men det är just det som är charmen med att spela i ett band. Man älskar det för att hata det för att sedan älska det igen. Repa låtar är roligt när man lär sig och eftersom jag spelar bas, ett instrument jag inte har fullt kontroll över så lär man sig helt nya saker som man aldrig tidigare brukar spela och sen träffas man i bandet för att finslipa allt i minsta detalj tills man är så trött, less och irriterad och när det kommer till det stora provet/spelningen så är allting värt det.


Nå mer om det senare ikväll och då borde jag ha bilder att visa er också.

Hejpa!

Av Alexander Mickelsson - 13 juni 2012 22:35

 


En lugn, skön dag där man har fått lite gjort. Det var en bra dag på jobbet idag, lite trött då jag sov ca 2,5 timme efter att jag suttit o spelat på låtarna och glömde bort tiden men det var inga problem för jag är van att sova lite på kvällarna under en arbetsvecka.


Det händer mycket när sommaren nu börjat komma fram i sin rätta grad, det blåser ibland och är kallt ibland men jag orkar inte gnälla att det inte är sommar, lika bra att njuta när snön ändå är borta och solen är framme...jag och nyvikarierna fick travers utbildning på jobbet idag och det kändes så där, det var faktiskt svårare än jag trodde men jag var nog inte helt engagerad i det då jag inte har haft behov av det förut och det brukar vara en fördel. Men jag ska inte klaga för det är positivt att jobbet lägger ner tid o pengar på att utbilda för då har jag jobb ett tag till ^^


Den lediga tiden efter jobbet så har jag mest tagit det lugnt, jag kom hem och började träna på låtarna vi ska spela i helgen och nu kan jag 9 av 13 av dom låtar vi ska köra, ska bara finslipa så att det smälter in med gitarrerna. Bas är en väldigt annorlunda och mycket underskattad instrumentet som gör så otroligt mycket för att lyfta upp en låt. Den smälter in så i låtarna så man märker inte av dom genom dom dominerande gitarrerna. 


Jag har familjefritt hemma så jag har småpysslat lite på gården, lagade pasta med stekt kött och köttbullar med smörstekt lök (väldigt gott). tränat lite på låtarna, varit o tankat bilen. Nu ska jag ligga och slöa hade jag tänkt, det kan behövas ibland och nu är det lite extra skönt när man är själv för det är som lugnt o skönt, haha! ^^


Nå Hejpa! =)

Ovido - Quiz & Flashcards