BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Jag avskyr titlar! ^^

Av Alexander Mickelsson - 19 mars 2013 02:20

 


God kväll allesammans jag tänkte göra ett litet snabbt inlägg här och berätta lite om hur det går med min lilla dokumentär. Jag har inte gjort klart den och det har varit pga att jag har haft fullt schema när jag har varit inne i Gällivare på marknaden och sen en del läkar besök där jag fått göra lite prover.


Jo, som sagt så har jag haft fullt schema, jag har hunnit vara ute och filma lite material men jag känner att jag inte fått ihop tillräckligt för att göra min film som jag tänkte lägga upp här på bloggen men jag ska fortsätta nu i veckan med att filma mer och sedan så får vi se när den blir klar. Jag har varit inne i Gällivare/Malmberget av olika skäl och det har tagit upp en stor del av min tid och sedan så har jag hållt på i snickarbodan (som ni kan se på bilden ovan) med att göra en ny kniv och den är nu helt färdig och jag måste säga att den blev jävligt lyckad och faktiskt en av mina bästa knivar som jag har gjort MEN jag kommer inte att visa en bild av den när den är färdig och det är på grund av att min kompis Arvid som ska få den ska få se den först när han får den personligen, men han är i Egypten nu och rider kamel så vi får se när han kommer tillbaka! ^^


Det är ju hockey tider nu och jag njuter för fullt, det är hockey från morgon till kväll på alla tänkbara sätt, haha! Kollar jag inte hockey så spelar jag hockey på PS3:an och spelar jag inte så kollar tänker jag hockey, läser om hockey eller så tittar jag på 24/7 som är två olika dokumentärer där dom följer olika lag på väg mot deras möten under Winter Classic...fantastska dokumentärer som är förvånansvärt svåra att få tag på i Sverige så jag fick köpa via en amerikansk sida! Ja ni fattar var jag vill komma! =)


   


En annan rolig sak som har hänt är att mina låtar har spelats i radion. Jag är ju musiker och spelar lite olika instrument som gitarr, piano, bas och ibland även trummor och munspel och jag skriver och spelar in mina egna låtar och under måndagen så spelade Aimo Liukko på Radio Gällivare dom på radio. Det känns så häftigt när man vet att flera hundra ja om inte det är över tusen personer som sitter och lyssnar på ens musik samtidigt.


Om ni känner för att lyssna på några av mina låtar så kan ni göra det via min soundcloud sida där jag lägger upp alla mina låtar och länk kan ni hitta nedan. Tobias Jönsson och Arvid Liljestrand brukar hjälpa till med det musikaliska och Amanda Holmberg och Matilda Lång brukar sjunga på låtarna!


https://soundcloud.com/alexander-mickelsson


Som sagt så ska jag fortsätta filma för dokumentären om Ullatti, jag ska på blodgivning imorrn och det är inne i Gällivare vilket tar ett par timmar och sen ska jag fixa slidan till kniven jag har gjort och på kvällen så är det hockey som gäller men på onsdag så har jag hela dagen fri så då blir det att fara ut med skotern och då tar jag med kameran! =)


Hehe, ni får ha det så bra tills vidare. Hejpa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards