BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexander Mickelsson - 13 augusti 2012 22:23

 


Då har man äntligen blivit stug/mark ägare i Ullatti. Efter stor möda och en hel del väntande så fick jag äntligen köpa den av Sundsvallaren (jag kommer inte avslöja några priser här). Avtalet säger just nu så här att jag har rätt att börja använda stugan direkt och bosätta mig där nu om jag vill, jag får behålla alla möbler/prylar som finns kvar och jag är inofficiellt ägare till stugan MEN ägarpapper och betalning kommer ske under september då vi har kommit överens om att vi stannar till i Sundsvall när vi ska åka ner till Stockholm och gör klart affären så officiellt så står han som ägare men vi har gjort ett eget avtal där han skickat ett mail som talar om att han har gått med på att vi har rätt att använda stugan (ifall om det skulle hända honom något som gör att stugan plus mina egna möbler inte längre tillhör mig).


Jag har väntat på det här rätt länge och jag har ofta pratat om att det är min stuga redan men innerst inne så har man varit orolig att det inte kommer bli så. Nu kan jag äntligen säga att jag ÄR ägare till stugan och ingen annan (PUNKT). Jag har bott hos mina föräldrar i hela mitt liv och trots att vi nu blir grannar så är det som att flytta hemifrån och det känns skönt för då får jag pyssla och dona bäst fan jag vill utan att samkolla med nån. 


Beskedet kom tidigare idag så jag har inte gjort någon sorts ändring utan det stora projektet börjar imorrn då det ska storstädas och rensas. Han lämna lite möbler plus en massa småbråten som tallrikar, bestick, utemöbler, fiskeredskap m,m och det ska dammsugas och skuras, dammtorkas och rensas, klippa gräs och slängas gamla ruttna träplankor. 

Ja ni förstår, det är inte bara att flytta in! ^^


Jag hoppas få en hel del besök nu i framtiden och om så bara för en helg, det blir ingen inflytntingsfest o hela köret utan ni som vill komma o hälsa på är så välkommna så. Hejpa!

Av Alexander Mickelsson - 8 augusti 2012 19:39

Jag har varit dålig på att bloggen den senaste veckan och det har varit ren lathet från min sida eller jag borde egentligen säga att jag har helt enkelt inte haft tid. Vi har lyckats sälja huset i Luleå nu och den 31 Augusti så måste huset stå tomt. Vi har fraktat lite möbler, varit på Luleå kalaset, jag försöker göra en slida till min kniv, fiskat och sen så ska jag snart (förhoppningsvis!!!) bli stugägare då Sundsvallaren som äger stugan ska höra av sig imorrn och då ska priset bestämmas och jag hoppas det blir ett pris som vi kan matcha.


Jag kommer inte lägga upp några bilder i detta inlägg utan jag väntar tills imorrn så får vi se hur det leder för det vore perfekt om jag kunde köpa stugan för det skulle underlätta flytten från Luleå enormt samt att jag slipper köpa en massa nya möbler. Jag kan inte låta bli att planera vad jag skulle böra renovera och det främsta som är prio ett är naturligtvis att höja stugan då den lutar vilket gör att väggen är sned men det är enkelt att palla upp med en domkraft. Sen skulle jag måla om utsidan då den är röd med svarta knutar och knutarna kommer då att målas vit. 


Jag ska inte förklara allt för mycket nu utan jag väntar på domen imorrn. Jag kollar just nu vänksapsmatchen mellan Luleå Hockey och Asplöven. Andra perioden börjar nu och det står 0-3 till Luleå redan.


Vi hörs, hejpa!

Ovido - Quiz & Flashcards