BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Nytt försök!

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

     


Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det går här i byn och det ser lovande ut kan jag lova!


Jag är i inrednings tankar just nu, det är nämligen så att huset ska få sig ett ansiktslyft på insidan så att säga där jag nyligen varit och beställt en ny säng som jag kommer få om två veckor. Sen ska jag även tapetsera om hela huset där köket får en ganska diskret tapet med kanske några små mönster och stora hallen får samma tapet medans lill hallen får se ut ungefär som det ser ut nu, sovrummet får en lite mörkare ton med en blomtapet men även där med diskret mönster (jag orkar inte lägga upp bilder, ni får vänta tills allt är klart) sen får tv-rummet det snyggaste där jag ska lägga vita brädor vågrät längs hela väggen och det kommer bli skitsnyggt. Sen ska jag även lägga svart plåt bakom kaminen samt tömma på en massa onödig grejer från hela huset där sovrummet kommer få sig en hel renovering, tanken där är att ha så lite saker som möjligt så skrivbordet och hyllorna kommer ryka så det kommer endast vara sängen, tygskåpet (med sängkläder och handdukar) och sen får vi se till nästa sommar om jag kommer få göra mitt efterlängtade ombygge. Jag har nämligen planer på att dra vatten till huset!!!! Så det kommer finnas vatten i köket samt att jag kommer att bygga en riktig toalett (det blir ingen vatten toa utan jag kommer ju att skaffa en förbränningsdass som är luktfri) orsaken till det är att jag kommer inte att dra avlopp för konstnaderna är astronomiska och ni kommer säkert inte tro mig när jag säger hur mycket det kostar att dra både vatten och avlopp till mitt hus, notera att kommunens vattenledning går endast 10 meter (om ens det) från mitt hus på min gård. Det kommer kosta mig 131 500:- så ni förstår mitt dilemma. Så jag får prioritera det viktigaste men allt som allt så kommer det bli mycket modernare, renare och framför allt enklare här hemma. På innedasset så kommer jag även dra vatten så att man kan tvätta händerna och borst tänderna där istället för i köket som jag har det just nu och det känns inte så fräscht även fast jag städar och torkar där flera gånger för att ha det så rent som möjligt.


Dom åtgärder jag gjort redan nu är att jag har dragit ett element till mitt utedass så man slipper frysa märgbenen ur sig och sen har jag även införskaffat mig lite andra prylar som en ny skohylla så att man får bort sommarkläderna så som kepsar och andra dylik så det känns bra, jag lär inom en längre tids avstånd även byta soffa då skinnsoffan jag har har börjat flagna och det är tyvärr oundvikligt när man haft den så många år som vi har haft den trots att man smörjer med sån där skinnsmörja för att den ska hålla bättre. Här på bilden nedan har ni min nya säng som är 120 bred och det ingår ben, gavel plus kudde och det är nog den skönaste sängen som jag provat och allt kosta bara 4990:- och det komiska är att jag var i en annan affär och tittade på en likadan fast med sån där hiss för att få upp rygg och ben men en sådan 120 bred skulle kosta 13 000:- och trots att man var jävligt sugen så var priset bara för bra på den här nedan för att motstå och jag får satsa på en säng med hiss nästa gång.


 


Jag har även hunnit jaga en del, inte så mycket som man egentligen velat men några svängar har det blivit både här i Ullatti och i Kompelusvaara men utan resultat men nu ska jag satsa på att kunna vara på toppjakt så det jag behöver är nya skidor och där har jag hittat ett par fina för ca 1800 som mest troligen kommer satsa på. Det är edsbyn hunter skidor och jag tror dom kommer bli bra för dom är 170 lång och 11 cm bred så man lär få bra fäste på lössnön. 

Några knivar har det också blivit, jag gjorde en lappkniv i björk och renhorn med slida som jag sedan sålde för 500:- till en kär vän i Sundsvall och det verkar som att hon är nöjd, sen har jag även gjort en i både renhorn och björknäver som ska bli till en nära vän i Luleå som ska ge den till sin pappa i födelsedags present. Sen efter det ska jag påbörja mina Luleå knivar som jag hoppas ha redo till försäljning när slutspelet drar igång och jag hoppas dra in en liten slant på dom för som jag sagt tidigare så är dom efterfrågade vilket känns både kul och spännande. Bilderna på knivarna jag pratade om ser ni här nere.


 


Jag har inte så mycket mer att komma med, jag har haft en jäkla massa för mig med både Ullatti I.F och andra saker här hemma men inget av intresse för er kanske, jag får berätta mer om det en annan gång men tills dess så får ni ha det så bra, hejpa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Av Alexander Mickelsson - 13 september 2013 00:27

    Den här lediga veckan har jag helt ägnat mig åt skogsfågeljakt, jag har sett en orre men det blev inget skott eftersom skottavståndet var för långt. Det svåra med att jaga fågel utan hund (jag är nämligen allergisk) är att fågeljakten blir t...

Presentation


BYA BLOGGEN!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards