BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Alexander Mickelsson - 1 juli 2012 02:32

 

Foto: Viktoria Karlsson


Verkar som att musik i släkten kommer att bli en standard i framtiden när lilleman Theo också gillar att plinka o plånka på gitarrerna. Kusin Toria o Theo var på besök i Kompelus och sen till Ullatti och det var mycket uppskattat så vi hoppas det blir fler besök snart och då hoppas vi även att Tomas också följer med.


Idag så har det inte hänt allt för mycket och mycket tack vare det tråkiga o regniga vädret men det blev ett besök i Kompelus som sagt för att träffa släkten o äta go blodpalt och man hann ju även träffa Alice plus hennes Mamma Bella men Pappa (kusin) Patrik (även kallad Herman/Palle) sov bara, haha. Det var tänkt att vi skulle åka på Gällivare marknaden idag men det strunta vi i och hoppas på bättre väder imorrn men annars så får vi vänta till nästa helg då Pajala marknaden är och det är mycket roligare. En liten sak var ju att det var loppis på logen här i Ullatti där dom hade lite saker på försäljning samt fika och där köpte jag ett pannband som jag ska använda till vintern, ibland på vintern så vill man ha något lättare än en mössa som kan bli riktigt varm.


Theo o Toria var på besök som sagt och det var riktigt roligt och Theo fick leka med alla bil leksaker som jag haft när jag var liten och det var mycket uppskattat sen var ju gitarrerna också intressanta och han fick ju självklart prova spela på den (det är dock inte den på bilden ovan). Toria fick sig en liten rundtur på gården och vi visa alla sevärdheter här på gården och det är ju inte lite.


Jag hoppas att Theo kommer vilja lära sig gitarr för då vill jag vara den som visar honom sina första ackord och jag vill lära honom sin första låt men det återstår ju att se och det lär nog dröja 10 år till innan han möjligtvis kommer att kunna lära sig spela, för det var ungefär vid 13 års åldern jag började lära mig spela och det var Stig Karlsson som var den som gjorde att jag ville plocka upp gitarren.


Nu ska jag inte skriva så mycket mer då kan håller på att somna, även fast jag skriver det här så vi hörs.

Hejpa!

Ovido - Quiz & Flashcards