BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Inför "Historien om Ullatti"

Av Alexander Mickelsson - 10 mars 2013 22:04

 


Hejsan, det är en del som frågar mig ifall jag inte skulle kunna göra en vlogg och lägga ut här (en vlogg är som en blogg fast på video) om Ullatti, där jag bland annat åker runt i byn och filmar olika byggnader, visar hur det ser ut på berget, berättar lite om Ullattis historia och hur jag som är född i malmberget men uppvuxen i Luleå hamnade i den lilla byn Ullatti. Då ska jag glädja er att det tänker jag göra. Jag är ingen videofilmare men jag ska göra mitt bästa och även om det INTE skulle gå så kommer jag iaf att ta foton i vanlig ordning men i en större skala och berätta lite om byn, jag ska även fara runt i byn och försöka få med andra Ullatti bor som berättar deras historier!


Ni som velat detta ska dock inte hoppa upp och ner och vänta er att detta kommer bli färdigt imorrn för jag vill gärna göra det så bra som möjligt och helst med så mycket material som jag bara kan och sen beror det på vädret, däremot så tänker jag börja så snart jag bara kan. Jag ska imorrn till Gällivare en snabbis för att bland annat lämna en usb sticka till Aimo på Gällivare radio som innehåller min egna musik med mitt band The Acoustic Sound' som egentligen är jag plus vänner som hjälper mig, det kan jag också ta upp i ett inlägg ifall ni skulle vara intresserad av det och kanske även lägga upp musiken. Vill ni det så är det bara att lämna en kommentar!


Okej, åter till vlogg idén så ska jag börja så snart jag bara kan och jag har redan idéer om hur jag ska göra det så jag hoppas att ni kommer gilla det. Jag ska kalla projektet "Historien om Ullatti" och den kommer att bli klar...(med reservation för ändringar) till nästa helg?! Jag har en hel del annat att göra men jag ska försöka ta mig ut på morgonarna och filma vyer och byggnader i solskenet och senare under dagarna så ska jag försöka intervjua folk i byn om vad dom tycker om byn, hur dom lever och bor osv osv...

Slutspelet i hockey börjar ju nu på tisdag men jag är ju Luleå Hockey fantast så egentligen så börjar det först på onsdag och jag ska fara dit över dagen för att se den matchen på plats, skitkul! men det kommer att ta upp mycket av min tid på kvällarna så därför kan även denna blogg bli lidande men jag ska göra allt i min makt för att hålla igång den här bloggen (utan att prata om hockey för det är inte därför jag driver den, jag har däremot en annan blogg där jag bara skriver om Luleå Hockey, länk finns här nedan). Haha, några kanske undrar hur fan jag hinner med annat än att blogga men det går galant kan jag säga! ^^


LULEÅ HOCKEY BLOGGEN:

http://lhf2012.bloggplatsen.se/


Det ska bli kul att få göra något relativt nytt, jag är inte allt för ovan med filmkamera då jag praktiserade som filmare åt Luleå Kommun åt deras lokal TV där jag fick möjlighet att göra olika dokumentärer om Luleå och alla aktiviteterna men mycket har ju ändrats sedan dess. 

Då säger vi så, nästa helg så ska jag ha min lilla vlogg kallad "Historien om Ullatti" klar, jag ska även göra en liten reportage med bilder...Jag hoppas att ni kommer fortsätta läsa och följa den här bloggen för detta vill ni inte missa!


Ni får ha det så bra tills vidare, hejpa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards