BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Hard work, work!

Av Alexander Mickelsson - 11 juli 2012 22:14

 


Den här pärlan som ni ser på bilden ovan är en nygammal klenod som köpts i arv, det är min morfars far Frans som har ägt den och nu har vi fått köpa den vilket är en lättnad inför vintern samt när vi har så mycket och tunga saker att köra runt gården. Den har en skopa på baksidan och den är gammeldags så det är inte som att köra en vanlig traktor.


Det är mycket och åter mycket på G just nu och förutom jobbet så håller jag just nu på att tälja ihop min kniv, hjälper farsan på gården, spelar in nya låtar, fixa basen på live inspelningarna, flytta på stenar, bygga och sen vill jag även hinna med några enkla och roliga aktiviteter som fiska, bergsklättra, spela på mitt nya nintendo DS lite (just nu spelar jag "Zelda Phantom Hourglass") och läsa lite i Steve Jobs biografin.

Idag har varit en perfekt dag på jobbet då jag och två till har fått agera guider i hela Aitik för våra nya sommarvikarier och vi var ner i gropen, krossen, malningen, anriktnings verket och truckverkstan. Det var perfekt då det har varit väldigt lite att göra annars (vilket är ganska ovanligt).


Det går bra med kniven, jag har för er som undrar redan skadat mig lite och det var när jag skulle tälja ur "gropar" för kniven i trät som jag slant och rispa upp hela tummen lite, inget allvarligt men det svider lite så man får bita i det sura äpplet för jag har inte tid att dribbla med skador. Här nedan så ser ni hur långt jag har hunnit!


 


första delen är klar, sen har jag lagt en smalare bit renhorn än tänkt men det kommer bli snyggt och sen har jag eftersom jag inte har några brickor att lägga mellan gjort lite ändringar så vi får se hur det går, jag ska imorrn fara ut i skogen och leta näver som jag kan ersätta brickorna med. Sen är första delen som är närmast bladet i ett annat träslag eftersom den delen jag skulle ha haft egentligen som är av björk gick av då när jag försökte tälja till den, i värsta fall om jag inte är nöjd så får jag innan jag limmar fast allt skära en bit av trä biten längst till vänster om bilden och lägga dit men förhoppningsvis så ska det inte behövas, sen är jag även osäker om jag ska göra slidan helt i renhorn (har redan en färdig del) eller om jag ska göra som i ursprungs idéen och göra i trä med en lite bit renhorn och sätta fast, båda lockar eftersom det kommer bli kanon snyggt.


Det är mycket att stå i just nu och det kommer ta tid, sen är vintern inte så långt borta om man kollar planeringen men jag MÅSTE hinna med det viktigaste som t,ex att lägga in timmer och golv i min del för sen kan man lägga in tillfälliga element så att man kan fortsätta under vintern. Jag har ju lust att åka ner till Luleå till helgen men vi får se, mest troligen så blir det så men visar det sig att det är för mycket att göra här så blir jag nog kvar!


Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards