BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Jul och skidor!

Av Alexander Mickelsson - 22 november 2012 23:47

 


Jag brukar vara en som håller traditioner, jag väntar t,ex alltid till den första December innan jag har något med jul att göra (jul pynta, dricka julmust, kolla jul filmer eller lyssna på jul musik) men i år så ska jag bryta den trenden. Fråga inte varför men det känns som att alla (iallafall här i byn) har börjat jul pynta och alla affärer säljer jul saker och jul must och jag älskar jul must (till en början) så jag tänker faktiskt börja jul pynta huset redan imorrn. Sen till helgen så ska jag fara på World Cup i Gällivare på HellnerStadion där världens alla längdskidåkare kommer att hålla till nu i helgen både Lördag och Söndag.

 

 


Säg vad ni vill om att jul pynta men jag tycker det är trevligt att pynta och skapa en jul stämning här hemma. Nu i vinter mörkret så blir det en fantastisk skön stämning när man har lite rött överallt med ljus, precis som när man var liten och tyckte att julen hade en speciell känsla där ljusen strålar från varenda liten lampa men ändå skapar den där mörka mysiga stämningen. Jag vet inte men jag älskar det.


Jag kommer som sagt att börja jul pynta imorrn och det är väl egentligen för att få det överstökat istället för att vänta till nästa helg då det egentligen är. Julen är under en så pass kort tid så det blir ju inte mer att jul pynta för att i ögonblicket städa undan så på det sättet så kan man kanske ha julen under en liten längre tid än man brukar. Jag sitter t,ex redan nu och njuter av julmust som jag till påsken kommer att hata (hahaha).


En annan sak som jag också nämnde tidigare var att jag till helgen kommer att vara och se på World Cup i Gällivare där världens skidelit som t,ex Marcus Hellner, Chalotte Kalla, Anna Haag, Emil Jönsson, Teodor Petersson bara för att nämna dom svenska stjärnorna och sen kommer ju Marit Björgen, Petter Nortugh, Justyna Kowalczyk. M,M...

Jag är en hockey människa och älskar att kolla på hockey av alla olika slag men sen måste jag nog säga att längdskidåkning ligger på en andra plats, basket på en tredje och curling på en fjärde (men det gäller då bara under vinter olympiska spelen). Sen kan jag ju kolla på en massa andra sporter men dom är jag inte alls lika intresserade av (t,ex den mesiga fotbollen). Jag kan spela fotboll med vänner men jag har så svårt att kolla på det då dom ramlar och gråter av smärta för att sen resa sig upp för att springa och "diskutera" med domaren där händer far åt alla olika håll och domaren bara bakar bakåt i följd av en jävla massa spelare som skriker o har sig. Njaaaa, snygga mål på youtube är väl det längsta jag kan sträcka mig när det gäller att kolla på fotboll för då vet man att man får se ett mål iallafall. 


Tillbaka till skidorna så har man arrangerat på ett riktigt häfigt sätt när man säljer biljetter och det är genom att sälja mössor som funkar som biljett. Köper man för bara en dag så kostar det 150 kronor och då får man bara en helt vanlig biljett men köper man för båda dagarna som kostar 250 kronor så får man en mössa. Mössan kan ni se i bilden här nere och jag har skaffat mig en sådan, den är lite liten men funkar och den är vindtätt så den borde hålla värmen. 

Så ni som inte har något för er till helgen kan ju alltid komma upp till Gällivare och se på världskupen för jag kan lova att det kommer att vara en rolig upplevelse och ja varför inte en rolig utflykt med några polare.


Ni får ha det så bra tills vidare, Hejpa!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards