BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Alexander Mickelsson - 17 november 2012 20:45

 


Det är som sagt vinter här i Ullatti och den kom för några veckor sedan medans det i Luleå har kommit och gått så har är den första snön här i Ullatti fortfarande kvar och när vintermörkret blir lite ljusare så får man även se vackert spektakel i luften också när vi hade norrsken under flera dagar och här är några av dom bilder som jag har lyckats ta.

 

     

 


Jag älskar norrsken, det är så fint att klä upp sig med varma kläder, koka lite te och sen gå ut med kameran och fota när det gröna ljuset virvlar runt i himmlavalvet. Jag skulle kunna fota norrsken hela kvällarna och jag vill gärna ha snygga foton när norrskenet lyser som ni ser på bilderna ovan i bakgrunden. Mitt mål i vinter är att lyckas ta norrskens foton när dom virvlar fram bakom ett berg och mina möjligheter ser bra ut då jag har ett berg alldeles bakom huset så vi får se.


Jag har jobbat onsdag till fredag nu i veckan så nu till den kommande veckan så är jag ledig och sen ska jag jobba två veckor i sträck. Jag ska verkligen ta vara på den här veckans ledighet och fara ut i skog och natur under dagarna och fota en hel del, jag kommer att lägga ut alla mina snyggaste bilder som jag tar här på bloggen så att ni får se.


Nu ikväll så ska jag laga till något gott och slöa framför TVn så ni får ha det så bra så hörs vi till veckan!

Hejpa...

Ovido - Quiz & Flashcards