BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Alexander Mickelsson - 29 november 2012 22:08

 


Hej alla glada, här har ni en vackert foto på månen och som jag sen fick veta av en arbetskollega så är det en 22° halo runt månen som är sexkantiga iskristaller i luften som bryter solljuset och som då bildar denna vackra cirkel.


Jag har inte haft så mycket tid att skriva här på bloggen i veckan eftersom jag har jobbat förmiddag hela veckan. Jag kommer att jobba från 07.00 till 22.00 imorrn så jag lär ju inte göra ett inlägg då, men till helgen så ska jag på 3-års kalas när mitt kusinbarn Theo fyller år och då ska vi även passa på att fara på skyltsöndag samt på den nyöppnade Elgiganten som har kommit hit till Gällivare.


Jag har ju redan smygbörjat att julpynta här hemma och nu på söndag så ska man egentligen börja men jag lär nog sätta upp julgranen redan på lördag. Det känns bara bättre och bättre här hemma efter mina smårenoveringar där jag har gjort hatthylla, satt upp skåp, lagt till en skohylla m,m i klädhallen. Satt upp hyllor i sovrummet, målat om i köket och nu har jag rensat och förbättrat klädskåpen så att jag har bättre ordning på kläder, handdukar, sängkläder...Det finns alltid något som går att göra hemma och det är ganska otroligt att jag har åstadkommit något hemma då jag har varit helt slut när jag har kommit hem efter jobbet.


Det kommer bli en hektisk helg där jag har en massa att göra på så kort tid då min fredag är förlorad om man nu får säga så i "finare" ord...Haha, det är sant men jag tjänar pengar på det så ingen tår fälld!

Jag kommer att samla upp med en bok, hörlurar och några tidningar som jag kan ha ifall kvällen skulle på långtråkigt.

Jag har funderat lite på den senare tiden och det är på att köpa en nya kamera, jag vill byta till en Canon kamera men det finns så många olika märken och olika pris skillnader, jag vill ha en så bra kamera som möjligt till ett så lågt pris som möjligt och då vore en Canon EOS 600D eller EOS 650d perfekt men sen vill jag ha den här kameran till att ta fantastiska bilder med otrolig skärpa och då bör man lägga en liten extra slant och då har jag fått ögonen på en Canon EOS 7D som kostar ca 10.000:- (då är det bara kamerahuset). Vi får se, jag ska kolla lite på den nya elgiganten om dom har några bra erbjudanden, annars så väntar jag till mellandags rean som är efter nyår.


Jag hade velat lägga upp några bilder på World Cup i Gällivare från staffeten förra söndagen, jag fick några riktigt snygga foton men det får jag fixa en annan gång.


 

Ovido - Quiz & Flashcards