BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Alexander Mickelsson - 8 november 2012 22:01

 


Tja, var nu ett litet tag sen jag blogga men jag tänkte berätta lite om vad som har hänt nu i veckan och orsaken att jag inte gjort några nya inlägg är för att jag har jobbat förmiddag hela veckan så jag har börjat klockan 06.00 från måndag till idag torsdag och eftersom jag har minst 40 bort till jobbet så måste jag alltså vakna vid halv 5 tiden så ni kan förstå att jag har varit trött och idag var det en extra tröttsam dag eftersom jag inte har gjort något än att sova, äta och tittat på Tv efter jobbet!


Det har väl inte hänt så mycket nytt sen sist jag blogga men jag kan ju gå igenom några händelser som har hänt och jag kan faktiskt börja med att berätta att jag har gjort om lite här i huset där jag har lagt in lite hyllor och möblerat om i klädhallen (ifall om jag inte berättat det tidigare) och sen har jag äntligen, ÄNTLIGEN! bytt kökslampa från den vita fula saken som har hängt helt fel och hamnat utanför var bordet står nu och rakt ovanför en av stolarna så nu har jag bytt till en snyggare och mer praktiskt samt rätt placerad lampa som ni kan se här nedan, jag försökte ta en lite mer detaljerad bild men ni får nöja er med den här! På bilden så är den lite sned men det är åtgärdat nu.


 


Jag håller även på att läsa en bok(!) jag är ingen bokmänniska men ibland får jag lust att läsa och då brukar det oftast eller egentligen alltid någon självbiografi, jag har bland annat läst Eric Clapton, Lemmy Kilmister, Guns N Roses, AC/DC, Steve Jobs, John Lennon, Metallica och Johnny Depp biografier men nu kände jag för att testa mitt sinne genom att läsa en vanlig bok och inte vilken bok som helst utan en gammal klassiker "Den Gudomliga Komedin" som på orginalspråk heter "La Divina Commedia" och är i folkmun mer känd som "Dantes Inferno" och är en riktigt gammal bok från 1320 talets Italien som är skriven av Dante Alighieri. Den är ju inte som andra böcker där man skriver enkelt och rakt utan orden är skrivna som i dikt/poesi där man omvänder orden hela tiden och gör den svår läst men jag har kommit till sidan 111 av 415 så jag ska verkligen försöka läsa ut den. Jag kan ju ge ett litet citat från boken som även står på omslaget för att ni ska få en liten förståelse på hur den är skriven (bok omslaget kan ni se nedan)


"Till mitten hunnen på vår

levnads vandring

hade jag i en dunkel skog

gått vilse

och irrat bort mig från den

rätta vägen

Hur svår den skogen tycks mig

att beskriva

så vild och full av snår och

oframkomlig

att blotta tanken på den

väcker fruktan!"


 

   

En annan sak som hände i veckan är att jag och farsan skottade snö med traktorn och då hände det en liten "olyckshändelse" när farsan körde traktorn skotade undan snön till ett dike som vi använder för att samla all snö och eftersom snön inte har hunnit packats ihop ordentligt så är den fortfarande ganska mjuk och då råkade farsan baka för långt bak, för fort! Ja, jag låter bilden ovan berätta för sig själv om vad som hände!


Jag fattar inte hur man lyckas men har man för bråttomt så händer det olyckor så man kan inte göra något annat än o skratta men inte för att jag vill tillbringa min lediga tid efter jobbet med att gräva fram traktor jäveln men vad ska man göra, vi hade inte skottat klart och sen vill vi inte ha traktorn ute så att den blir kall och ev. fryser fast där på platsen så farsan hämtade våran granne Andreas som fick komma med sin traktor och dra upp vår!


 


 


Jokkmokks skor var förbi på logen i går onsdag och där kan man köpa allt från vinter/sommarskor, stövlar, handskar, mössor, strumpor, underställ, väskor m,m så vi för dit för att kolla om vi hitta nå. Förra året så köpte jag ett par tofflor i fårull som är helt fantastiskt sköna men nu köpte jag bara skoter strumpor som är lite tunnare än tjockstrumpor men tjockare än vanliga strumpor. Perfekt! 


Jag hittade ett par vinterskor som var väligt enkla att ta av och på och jag vill gärna ha såna skor som man bara sätter på och tar av utan att behöva knyta snören eller använda skohorn hela tiden men det enda problemet var att dom kändes platta när man gick med dom, tjocka och varma annars men just när man tog ett steg så var det som att gå på en platta! Då försökte jag använda inläggssulor men då blev dom för små och då provade jag ändå storlek 46(!) Jag har stlk: 42/43.

Så det blev inget köp då dom inte hade större storlek så det var synd.


Det var det, jag tänkte avsluta med att säga att nu till helgen så kommer jag att åka ner till Luleå för att inhandla lite saker hit och umgås med vänner. Bara synd att det är landslags uppehåll för det hade varit roligt att gå på hockey match men det får bli nästa gång. Jag är ledig hela nästa vecka då det inte finns jobb för mig till veckan så då tänkte jag faktiskt lägga upp lite lysen och annat smått och gott och så ska jag försöka locka upp någon att komma o hälsa på men vi får se hur det går med det! hehe...

Aja, ni får ha det så bra så hörs vi snart igen

(jag bjuder även på en bild med Theo som varit utklädd till Kapten Jack Sparrow under halloween, bilden är tagen av Caroline)


 


Hejpa!


Ovido - Quiz & Flashcards