BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Blåa dagar!

Av Alexander Mickelsson - 22 november 2012 15:31

 


Hej där, jag har sagt i tidigare inlägg att jag ska lägga ut lite bilder från när jag far ut i skogen och för att vara ärlig så är det inte så mycket skogs bilder jag har tagit då är helt oinspirerad på vad jag ska ta för foton och sen är det inte så roligt att bara ta bilder på träd och buskar om det inte är bra ljus ute och ni kan ju se på bilden ovan hur dom "ljusa" dagarna har varit. Känns så trist med mörker, vintern är så mycket roligare och trevligare när solen lyser över skog och mark men vad ska man göra!?


Jag har inte haft för mig så mycket under dagarna, jag har lagat mat (fyllda lövbiff med hemgjorda klyft potatis), varit ute på promenader och småpysslat lite här hemma. Så med andra ord så är det ganska lugnt och behagligt just nu och på kvällarna så brukar jag kolla videos på youtube och min favorit just nu är helt klart PieDiePie när han spelar skräckspel och just nu så håller jag koll på två olika spel han spelar och det är Walking Dead och Farenheit. Om ni inte vet med PieDiePie är så rekomenderar jag att ni ska söka upp hans videor på tuben för det finns massvis med olika spel och han spelar på ett roligt sätt, men han kan skrika och vara ganska högljud så att ni vet...Men han är bra =)


 


Här är några bilder som jag tog på berget när dimman lega tätt, känns trist med det blåa som ger en tråkig stämning men det var det bästa jag kunde göra då jag inte är en som gillar att redigera och ändra bilder i datorn. Jag vet inte varför men det känns som fusk och riktiga bilder där man skapar egna effekter är mycket snyggare tycker jag men vad vet jag som bara är en hobby fotograf. Jag är ganska sugen nu när vi ändå pratar om kameror att skaffa mig en ny systemkamera, jag är en liten Canon fan men kan även tänka mig en Nikon till ett ganska billigt pris men jag är inte bra på Nikon modeller. Canon däremot så har jag länge funderat på en EOS 550d eller en EOS 600D men det är svårt att veta vilken kamera som passar en bäst.


Jag kör just nu med en Samsung NX11 som är en mindre, lättare och faktiskt den perfekta nybörjar kameran som jag kan tänka mig. Den är enkel att använda då man kan välja på objektivet om man vill köra med Auto fokus eller manuell fokus och sen så har den iFn funktion som är fiffig då man kommer till alla inställningar (ISO, bländare, EV, WB) direkt med den så om ni funderat på att skaffa en billig kamera som ändå tar riktigt snygga bilder så kan jag rekomendera NX11:an. I början så hatade jag den men det var på grund av min oförmåga att orka sitta o lära mig hur man använder en system kamera men till slut så fick jag kläm på det och nu tycker jag att den är ändå riktigt bra, inte helt fantastisk men för att få fantastisk så måste man nog lägga ut en extra slant på en bättre kamera.


 


När jag var ute på promenad så gick jag efter en skogsstig som jag inte varit på förrut och då hittade jag den här platsen som jag ska återvända till på sommaren, en perfekt fiskeplats med grillplats och nära till vattnet. Jag tror det kommer bli perfekt med förutsättningar att vattnet inte är för lågt här men det tror jag inte. Det är precis här som Ängesån svänger av i en lång kurva om man tittar på kartan och jag o farsan har dikuterat om att försöka ta oss hit men det är svårt att hitta den då det verkligen är mitt ute i skogen. 


Jag ska försöka komma ut i skogen igen till veckan, helst imorrn o ta några fler bilder men jag kan inte lova några höjdarbilder eftersom det verkar som att vi har det här molniga vädret hela veckan men vem vet vad jag kan hitta. Jag gillar att ta bilder på olika djur så jag hoppas att jag stötter på ett o annat småvilt...


Annars så är det inget nytt, jag lyssnar mycket på musik annars och just nu är det Swedish House Mafia som är favoriten annars så är det dom gamla vanliga. Eric Clapton och sen även KISS och ZZ Top som båda har kommit med ett nytt album som jag köpt. Hehe simma lugnt!


 


Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards