BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Alexander Mickelsson - 9 mars 2013 18:00

 


Hej alla glada, jag hoppas ni har haft en super dag för det kan man lugnt säga att jag har haft. Det är nämligen så som dom flesta av er kanske vet att trekantsloppet som är ett samarbete mellan Ullatti I.F, Hakkas Gymnastik och idrottsförening och Sammakko fritids och skoterförening gick av stappeln idag och totalt så var det 114 deltagare från alla byar vilket bräckte förra årets deltagarantal som var 101 personer. Riktigt kul och jag hoppas att ännu fler av er kommer och är med nästa år också!


Jag var med under trekantsloppet, inte som deltagare men som både kassör och kontrollant samt fotograf. Jag har valt ut några av dom bilderna som finns här på bloggen men vill ni se fler bilder så kan ni alltid gå in på Ullatti I.Fs facebook sida för där har jag lagt upp en hel del bilder. Det känns så roligt att byarna samarbetar och går ihop och gör något tillsammans för alla, våra sponsorer är ju LKAB och New Boliden Aitik så alla LKAB och Aitik anställda fick åka loppet gratis!


Här nere så kan ni se några bilder från loppet...

     


Nu ska jag berätta för er alla som läser att idag så har jag varit inne i Gällivare för att vara med i Gällivares närradio där jag fick prata med ingen mindre än (the one and only) programledaren Aimo Liukko. En supertrevlig människa och det var hur roligt som helst att få vara med i hans radioprogram. Egentligen så brukar han inte ta in besökare eller andra in i studion men ville gärna göra ett undantag för att jag skulle få möjlighet att få berätta om denna blogg och engagemanget inom Ullatti I.F Det var så att fler skulle få veta hur aktiva byarna egentligen är, för dom flesta som inte har någon anknytning till nån by runt om i Gällivare vet speciellt mycket om vad som händer och därför ville jag gärna berätta det! Därför vill jag gärna tacka Aimo för sitt stöd, det betydde jättemycket för mig oss andra i UIF!!


Programmet sändes i direktsändning klockan 15.00 idag men för er som missade det så kan jag lugnt berätta att någongång mellan 18.30 och 19.30 så kommer det att sändas i repris på radion så att ni kan lyssna på Gällivare radio (97,7 MHz) eller via deras webbradio som finns på deras hemsida! Jag hoppas att ni vill lyssna...Det var egentligen allt för idag så jag vill återigen tacka alla deltagare i trekantsloppet, sen vill jag även tacka alla er läsare och jag hoppas att ni kommer fortsätta följa mig, ha det så bra så hörs vi...Hejpa!

 

Av Alexander Mickelsson - 9 mars 2013 06:59

 


God morgon allihopa,igår så var det en lugn dag där det inte hände så mycket så då passade jag på att åka in till det nya gymmet för att se hur det har blivit och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Det är som vilket gym som helst där man har allt man kan tänkas behövas, sen finns det också en gymnastikhall alldeles bredvid (ganska liten förvisso men det funkar).


Som dom allra flesta här kanske vet så är jag ju med i styrelsen i Ullatti I.F där vi försöker fixa allt som har med byn att göra, sport & idrottsaktiviteter, fredagscafé, paltmiddagar, loppmarknader, belysningen i byn och så vidare. Ni kan alltid besöka Ullatti I.Fs facebook sida och ta del av dom nyheter som kommer upp och där kan ni även lämna olika förslag!

Jo, jag var ju igår och tog foton inne i gymmet och gymnastikhallen, dom flesta bilder finns ju på UIFs facebooksida men jag tänkte även lägga ut några av dom bilderna här så att ni också kan se hur det ser ut.


   


För att bruka (eller ens vistas) i gymmet och gymnastikhallen så måste man vara medlem i UIF och det kostar 50 kronor och går att ansöka lätt genom att ni helt enkelt tar kontakt med oss i UIF. Sedan kostar ett säsongs (års)kort 850 kr, ett 10 gångskort kostar 450 kr och ett dagskort 60 kronor och då får man bruka gymnastikhallen också. Sen finns det ju naturligtvis omklädningsrum, dusch och bastu som man kan använda!


Det känns skönt att vi har möjlighet till gym, just på vintern så kan jag bli ganska lat och inte motionera så mycket och det är mest på grund av kylan, man kan som säga att hockey och skidor är dom former jag tränar mest men tyvärr så blir det inte så ofta som man själv kanske borde velat och speciellt eftersom vi inte har hunnit få igång någon hockeyrink så har jag inte åkt skridskor alls nu i vinter, men jag ska försöka komma ut så att jag åtminstone hinner åka en gång i vinter. 


Idag så blir det att jag ska ut och vara kontrollant under trekantsloppet som är ett samarbete mellan Ullatti I.F, Hakkas Gymnastik och idrottsförening och Sammakko Fritids och skoterförening, det är säker många av er som fnissar nu där hemma pga namnet men det är ett skidlopp som man kan åka. Det är en lite mindre variant av dundret runt.

Det är säkert många av er som bor inne i städer som är lite förvånade att vi ändå har en så pass stor sportsaktivitet här i byn, det är bland annat därför som jag göra sådana här inlägg och aktiverar mig så att det blir mer känt.


 


Det var allt för mig den här gången, ni får ha en bra dag så hörs vi snart igen...Hejpa!

Ovido - Quiz & Flashcards