BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

Idrottsaktiviteterna i byn!

Av Alexander Mickelsson - 9 mars 2013 06:59

 


God morgon allihopa,igår så var det en lugn dag där det inte hände så mycket så då passade jag på att åka in till det nya gymmet för att se hur det har blivit och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Det är som vilket gym som helst där man har allt man kan tänkas behövas, sen finns det också en gymnastikhall alldeles bredvid (ganska liten förvisso men det funkar).


Som dom allra flesta här kanske vet så är jag ju med i styrelsen i Ullatti I.F där vi försöker fixa allt som har med byn att göra, sport & idrottsaktiviteter, fredagscafé, paltmiddagar, loppmarknader, belysningen i byn och så vidare. Ni kan alltid besöka Ullatti I.Fs facebook sida och ta del av dom nyheter som kommer upp och där kan ni även lämna olika förslag!

Jo, jag var ju igår och tog foton inne i gymmet och gymnastikhallen, dom flesta bilder finns ju på UIFs facebooksida men jag tänkte även lägga ut några av dom bilderna här så att ni också kan se hur det ser ut.


   


För att bruka (eller ens vistas) i gymmet och gymnastikhallen så måste man vara medlem i UIF och det kostar 50 kronor och går att ansöka lätt genom att ni helt enkelt tar kontakt med oss i UIF. Sedan kostar ett säsongs (års)kort 850 kr, ett 10 gångskort kostar 450 kr och ett dagskort 60 kronor och då får man bruka gymnastikhallen också. Sen finns det ju naturligtvis omklädningsrum, dusch och bastu som man kan använda!


Det känns skönt att vi har möjlighet till gym, just på vintern så kan jag bli ganska lat och inte motionera så mycket och det är mest på grund av kylan, man kan som säga att hockey och skidor är dom former jag tränar mest men tyvärr så blir det inte så ofta som man själv kanske borde velat och speciellt eftersom vi inte har hunnit få igång någon hockeyrink så har jag inte åkt skridskor alls nu i vinter, men jag ska försöka komma ut så att jag åtminstone hinner åka en gång i vinter. 


Idag så blir det att jag ska ut och vara kontrollant under trekantsloppet som är ett samarbete mellan Ullatti I.F, Hakkas Gymnastik och idrottsförening och Sammakko Fritids och skoterförening, det är säker många av er som fnissar nu där hemma pga namnet men det är ett skidlopp som man kan åka. Det är en lite mindre variant av dundret runt.

Det är säkert många av er som bor inne i städer som är lite förvånade att vi ändå har en så pass stor sportsaktivitet här i byn, det är bland annat därför som jag göra sådana här inlägg och aktiverar mig så att det blir mer känt.


 


Det var allt för mig den här gången, ni får ha en bra dag så hörs vi snart igen...Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards