BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Vinterdagar i Luleå!

Av Alexander Mickelsson - 4 mars 2013 23:53

 


Go kväll alla läsare, ännu en helg har passerat och vi påbörjar ännu en ny vecka med nya mål. Jag har varit nere i Luleå och haft en härlig tid med att träffa kompisar och gå på hockey! Nu till veckan så har jag varit hos läkaren, ska på arbetsintervju, kolla hockey (via tvn), trekantsloppet osv...


Ja, en ganska händelserik vecka har passerat och en ny har börjat och jag har en hel del att få skriva ur mig om vad som har hänt och vad som väntar och jag väntar med spänning faktiskt. För det första så ska jag ta upp om vad som har hänt sedan torsadag förra veckan till nu för jag har som sagt varit nere i Luleå. Men innan jag åkte ner så var jag hemma och var barnvakt åt min lilla prinssessa Alice som var på besök på torsdag under et par timmar, hon var full av liv och skulle klättra på allt, röra i allt och göra allting samtidigt. Haha! Hon fyller ett år nu den 29 Mars och hon började gå sina första steg bara dagarna efter att hon var hos mig, man blir så stolt...När jag ändå tar upp om mina fantastiska kusinbarn så fick jag under helgen också möjlighet att prata i telefon med Theo som var lite blyg i luren, men han lovade att komma och hälsa på snart!



Efter att jag varit barnvakt åt Alice så åkte jag ner till Luleå för att sova hos min kompis Johan, först när jag kom ner så träffade jag Anton och sedan bar det av mot Coop Arena där vi såg Luleå Hockey möta AIK där det blev vinst med 6-4. Sen åkte jag till Johans jobb och hämtade upp honom så att vi kunde åka mot Arvid och umgås innan kvällen avslutades med att jag o Johan kollade på NHL tills vi somna.


dagen efter började med att vi kollade lite NHL innan vi åkte o åt lunch på kantarellen (ljummen mat och ganska smaklös plus att jag fick en plastbit i salladen), sen for Johan på jobbet, jag, Anton och Arvid for till storheden och inhandla lite saker till min far och sen skjutsade vi Anton till jobbet. Resten av dagen så umgicks jag o Arvid där vi for iväg på Hagströms (nuvarande Luleå Musik) och provade några av dom bästa gitarren vi någonsin spelat på (bland annat en Gibson Hummingbird för 18.000:-)  hos honom och spelda COD och lagade mat innan Tonvall kom förbi. Vi spelade gitarr och gick igenom lite låtar och bara snacka skit. Dagen efter så var jag, Nils och Tonvall på Luleå - Färjestad matchen innan vi åkte till Tonvall och kollade mello.


Det känns så skönt att vara i Luleå och bara stressa av och göra det man själv känner för att göra. Jag ska ner till Luleå igen (inte nu på onsdag men nästa) och kolla den första kvartsfinalen i slutspelet! Jag följde naturligtvis 5 milsloppet där Johan Olsson vann Sveriges enda guld under vinterns VM, så jävla nervös man var men så härligt att han lyckades och jag lovar att den kommer att gå till historien!


Nu ska jag prata om en riktigt rolig sak och sedan en ännu roligare sak, först så jag ska på arbetsintervju imorrn för att möjligtvis börja jobba som truckförare önksa mig lycka.

Nu till den ännu roligare saken, som ni kanske vet så har min blogg vuxit till att bli ganska populär och nu har jag pratat med Aimo på Radio Gällivare och till veckan så ska jag prata med Aimo om denna blogg där jag kommer nämna allt från bya bloggen, Ullatti I.F med mera...Jag kommer naturligtvis att berätta när jag ringer in (mest troligen nu på onsdag) så att ni får möjlighet att lyssna på det via radion ELLER via webben, länken har ni här nedan!


http://www.radiogellivare.se/ 


Jag ska inte ta upp så mycket mer, jag har åkt på rethosta så jag går på hostmeducin just nu för att bli av med den, det värsta med rethosta och att man börjar bli förkyld är att man blir så jäkla trött, nu ska jag bara snabbt nämna att nu på lördag den 9 mars så kommer trekanstloppet att hållas här i Ullatti, jag ska vara kontrollant så jag hoppas ni har vägarna förbi och är med så att vi får så mycket folk som möjligt som deltar! 

Dåså, ha det så bra tills vidare så hörs vi...hejpa!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards