BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Härliga vinterdag!

Av Alexander Mickelsson - 22 januari 2013 15:34

        


Hur kan man inte älska vintern en sån här dag? Solen lyser och det är varmt nog för att inte frysa och det är kallt nog för att snön inte ska bli slaskig. Då är det bara att dra igång skotern och fara ut och åka, jag tog en tur upp på berget och ni ser vilken vacker syn det är. Härligt!


Jag har varit ute hela dagen, från det jag vakna tills nyss när det börja bli mörkt och det känns så härligt att kunna vara ute utan att känna sig instängd av mörker som vintertider här uppe tyvärr envisas med i början av vintern. Jag ville fara upp på toppen av berget för att koka kaffe men det var inte spårat dit och jag har inte riktigt en spår maskin så jag beslät mig för att ge upp trots mina hängivna försök att ta mig upp, men jag deppar inte för det för jag fick ändå en massa härliga bilder och njuta av solen.


 


Den här veckan lär det inte bli så mycket matlagnings inlägg, det har blivit några sådana på sistone och jag vill gärna variera mig lite men jag ska (efter detta inlägg) som jag lovat lägga upp ett inlägg där jag lagar till smörstekt rödspätta med mos och citronsås tillsamans med hemmagjord persiljesmör. Fantatsikt gott som ni borde prova på...

Som sagt så ska jag börja variera mig mer på bloggen, jag ska ringa styrelsen i UIF och prata om att lägga is på rinken för nu är det fan dags att ta tag i det. Har man inte råd med elen så att man kan åka på kvällarna så får man väl lägga ut is så att man kan åka på dagarna när det är ljust ute. 


   


Det är frisfullt i byn och eftersom jag inte jobbar nu så tar jag dag för dag och gör det bästa av det, ofta så brukar dagarna bestå av att jag försöker ta mig ut och promenera på dagarna, laga mat på eftermiddagarna, spela Nintendo wii (jag spelar Zelda - Skyward Sword som är riktigt bra), basta, kolla tv på kvällarna. Sen ibland så far jag på affären, kanske åker in till stan (Gällivare), åker skoter, far in till Kompelusvaara och sånt. Jag är sugen på att börja träna men eftersom gymmet här inte är klart så får jag aktivera mig med promenader, jag vill gärna börja åka skridskor och sen vill jag även börja åka skidor så jag ska nu till veckan leta upp mina skidor och fara ut en sväng i byn. 


Jag ska även börja spela in mera, jag har några ideér på låtar som jag borde ta tag i men det svåra med att spela in en låt är att börja med den så att man har något att gå på. Alla har sina sätt att spela in men jag vill gärna börja med trummor som passar gitarren som jag lägger sen, när det är färdigt så lägger jag in bas och så bygger jag vidare på det med piano, ståkar, ändrar på trummorna och så vidare...Men jag har som sagt svårast med att börja och komma förbi stadiet där man bygger upp grunden av en låt, för det roligaste är när man väl har gjort det och man bygger vidare med detaljerna som man kan leta sig fram till små riff som man lägger in som man knappt hör men som tillför det där lilla extra. Det är då magi skapas! =)


    


i kväll så ska jag bara ta det lugnt, spela wii (jag har snart klarat av hela Zelda), kolla tv eller ta tag i inspelningarna, jag saknar mina med kompositörer Arvid och Tobias som hjälper en med ideér eller att vi bara jammar något helt obetydligt men som är hur roligt som helst. Läser ni detta så är det bara att pick-packa och ta er hit.

Jag ska inte ta upp så mycket mer, jag hoppas det blir en likadan dag imorron för då ska jag göra ett nytt försök att ta mig upp på berget men tills dess ha det så bra, hejpa!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards