BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Foto, mat och byaliv!

Av Alexander Mickelsson - 15 januari 2013 23:47

 

(Bilden är tagen i solöy i norra Norge 2009)


Hej, härligt att ni har hittat till denna blogg. För er som läst på facebook så vet ni att jag imorgon (16/1) ska laga till något extra gott, nämligen "västerbotten ost fyllda älgfärsjärpar med potatismos, smörstekta champinjoner och skysås samt hemmagjord lingonsylt" och jag kommer att lägga ut bilder och recept. Men det jag ville ta upp i detta inlägg är lite om hur jag vill att den här bloggen ska utforma sig.


Ni som har läst denna blogg ett tag förstår att den handlar mycket om mitt liv här ute i byn Ullatti och Kompelus som ligger ca 6-7 mil ifrån Gällivare/Malmberget. Jag har skrivit om allt möjligt och lagt ut en hel del foton, recept, historier, semesterbilder, lite om mitt jobb, naturbilder och mycket mer och så ska det fortsätta där titeln säger det mesta och inom byaliv så är det lite av allt möjligt där jag kommer ta upp om vad som händer i byn samt när jag far ut i skogen eller far och fiskar. 


Jag ska försöka ta mig ut så ofta jag kan och ta snygga bilder på djur och natur så att ni ska få se och sen ska jag även leta upp olika recept som jag provar på och om jag gillar dom så lägger jag ut bilder samt recepten här och som vanligt så kommer mtt byaliv att dokumenteras så gott som möjligt (även om det kan dröja mellan inläggen). Kort sagt så kommer jag skriva om mitt liv och mina intressen och jag hoppas att dom också tilltalar er, det enda som jag inte kommer att skriva om här och som är en ganska viktig del av mitt liv är min kärlek till Luleå Hockey och det är eftersom att jag driver en annan blogg som enbart handlar om det men all annan form av hockey (när jag far ut personligen, korphockey, Maif's matcher etc) kommer jag att ta upp här...


Jag har fått några fina kommentarer om denna blogg och det värmer att få läsa dom eftersom det är en liten bekräftelse att ni gillar det jag skriver om och ni får mer än gärna fortsätta med det. Jag kan vara lite seg med att läsa och svara men skicka gärna kommentarer om vad ni tycker så lovar jag att bli bättre på att läsa och svara på dom!


Jag hoppas ni har haft en hittills lyckad 2013 och jag hoppas att ni ska fortsatt ha det så hörs vi nästa gång, hejpa! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards