BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Härliga Fredag!

Av Alexander Mickelsson - 29 juni 2012 23:03


Den här veckan har varit den bästa arbetsveckan på bra länge, jag känner mig supernöjd trots att vissa dagar har varit slitsamma men det gör att lönen kommer kännas extra förtjänt. Jag och Björn har styrt och ställt vid utlämningen/disken och trots att Björn är ny och bara har jobbat ca en månad så känner jag att han har vuxit och blivit otroligt duktig och vi har varit ett bra team. Sen måste jag också berömma "Milo" för att hon har också blivit en i gänget och utvecklats enormt (trots "synvinkeln", hahaha).


Den här veckan har det mest handlat om jobbet, jag har varit så trött när jag kommit hem så har INGET blivit gjort. Absolut ingenting! Jag har sovit för det mesta, läst en bok, spelat in basen på förra helgens låtar och vissa av dom måste jag spela om eftersom dom är allt för dåliga, jag vill sätta allt på en tagning och en tagning endast för att det ska kännas rätt mot live spelningen men vissa är jag inte nöjd med så jag ska ge mg själv en andra chans på två eller tre av låtarna och försöka konvertera om dom till MP3 filer så att jag kan skicka dom till Jönsson sen, det ska jag göra imorrn.


På tal om musik så märker ni (hoppas jag) att jag lagt upp en låt med John Mayer Trio med låten "Who do you think i was" som jag älskar från början till slut, jag lärde mig den nyss på gitarren och kan inte sluta spela och nu ska jag ge mig på några andra låtar också när jag är i varv innan jag ska sova inför imorrn som är en stor dag (berättar snart om det). Det visa sig att Björn på jobbet är trummis och det är ljuv musik i mina öron, jag ville först bli trummis men jag kom aldrig in på trumlektionerna pga för många ansökningar och sen har det blivit mer naturligt med gitarr sen jag och Arvid började lira 2003. Hade varit kul att jamma ihop någon gång för han har bra musik smak! 


På tal om imorrn så är det för det första Gällivare marknad, egentligen inget speciellt då den inte är så stor men jag älskar marknader så det lär nog bli att vi åker på den en sväng men det är Pajala Marknaden jag längtar till som är först nästa helg(?) men sen så kommer (mest troligen) min kusin Toria, Tomas och Theo(!) hit till Ullatti för att hälsa på för första gången, fyfan va kul det ska bli. Jag har saknat Theo ett bra tag nu så det kommer bli extra roligt att få visa han alla saker jag plockat från vinden hemma som jag lekte med när jag var liten och sen gården med fåren och ladorna.


 


Jag har fått några förfrågningar om att göra egna video inlägg här på bloggen och det är något jag funderat på ett tag så det kan hända (lovar inget) att jag kommer göra det första video inlägget nu i helgen, beror på hur mycket tid jag har men det ska nog ordna sig. Så var beredda på att det kan komma snart!


Tills dess så hörs vi.

Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards