BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Alexander Mickelsson - 3 juni 2012 23:11

Godkväll i stugan, Alex heter jag (Mer känd som Alde i byn och som Mickelsson i Lule) och bor i en by som heter Ullatti som ligger i Gve kommun uppe i norra Norrland. Jag är född i Malmberget men är uppvuxen i Luleå men har alltid varit mycket här uppe i min stuga Kompelusvaara. Skit samma för ni som läser detta nu känner mig redan så jag får väl berätta det här sen när det blir mer känt. det här är min blogg om bya livet uppe i norr. Jag har sedan tidigare en blogg som handlar om världens bästa hockey lag Luleå Hockey, men där skriver jag bara om laget under pågående säsong men vill ni läsa gamla inlägg så varsägo. Det kan hända att jag lägger in lite inlägg där innan nästa säsong!


LÄNK:

http://lhf2012.bloggplatsen.se/ 


Ni som läser undrar väl lite om vad den här bloggen ska handla om, för hockey kan det ju inte bli då jag redan hade en om enbart hockey (hehe ^^). Nä det händer ju lite saker även i en by också så det är det jag ska ta upp i denna blogg.

Det kommer handla om fiske, bygget av mitt hus, jakt (kommer till hösten), bergklättring. Ja vafan ni får se helt enkelt.


Jag kommer inte att lägga upp nå speciellt ikväll, men imorgon så tänkte jag visa er runt här på gården jag bor i.


Hejpa!


 

(Vy över älven Ängesån som bara ligger lite mindre än ca 100 meter ifrån mitt hus)


.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards