BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Kusinbarnen!

Av Alexander Mickelsson - 27 juni 2012 02:25

 


Det här inlägget är tillägnat åt mina kusinbarn och släktens ögonstenar. Theo och Alice!


Tidigare idag så tänkte jag ta en lugn dag vid datorn och försöka spela in några låtar samt fixa basen på låtarna från i helgen som vi spelade in live men planerna ändrades och det blev att vi åkte in till Kompelusvaara för att hälsa på där och då fick jag träffa minstingen Alice som föddes den 29 Mars nu i år. När vi kom fram så var hon på väg för att sova men eftersom det blev en hel del folk där så var det ju så mycket att titta på och så många som ville lyfta och nypa i kinderna, hon är ju bara ca 3 månader gammal men har redan börjat göra gaga ljud. Hon är den tystaste och lugnaste ungen jag har varit med om och hon har varit stirrig i blicken men nu så kunde ögonen inte bestämma sig vart hon skulle titta. Men till slut så blev det för mycket och det blev lite sura miner innan det var dags att gå o lägga sig. Det ska bli spännande att följa o se vad hon blir för en liten tös när hon växer upp, 


 

Alice (FOTO AV: ALEXANDER MICKELSSON)


Sen har vi ju världens coolaste kille Theo, som mest troligen kommer och hälsar på nu till helgen. Jag önskar att jag kunde komma o hälsa på mycket oftare men familljen är ofta på vift och bor i Koskullskulle och jag är också ofta på vift och håller även till mycket i byn. Theo är busig, livlig och rolig o man har aldrig tråkigt med honom. Skoter, traktorer, lastbilar ja i princip allt som har hjul och går att köra är favoriter så jag har förberett en låda med olika bil leksaker åt honom som jag använde när jag var liten och som jag tror han kommer uppskatta enormt. 

Theo föddes den 5 December 2009 och har vuxit upp snabbt (känns det som) man vill alltid ta vara på den tid när dom är små och han är verkligen en man inte vill missa ett ögonblick med. Alltid lika glad när man ses då han i falsett (ni fattar vad jag menar) säger "HEJ". Sist vi sågs så kom han och gav mig hela fyra hejdå kramar.


Ni förstår när jag säger att jag hoppas att dom kommer o hälsar på och jag längtar enormt på att få träffa hela familjen (men Theo mest, haha). Jag har även skrivit en låt till honom då han fyllde 1 år och den låten är mycket populär bland släkt samt vänner och dom flesta kan texten vilket är mycket glädjande, låten heter "Sång till Theo" och finns på min Facebook sida på videor där ni kan lyssna på låten med text. Jag hoppades att jag kunde lägga upp videon här men jag har inte lärt mig hur man gör ännu så det får bli en annan gång!


 

Theo (Foto av: Theos Mamma & Pappa)


P.S båda är blivande Luleå Hockey Fan! ;)


hejpa! ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards