BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Midsommar & 50 års kalas!!!

Av Alexander Mickelsson - 25 juni 2012 20:36

 


Fyfan vilken skön helg det har varit, allt började med att man var ledig på fredagen så man kunde i lugn o ro åka ner till Luleå även om det var bestämt att jag skulle åka kring 10 tiden och jag vakna vid 13 så var det ändå tur för Elebro som blev strandad i Gve då det blev strul med bilen.


Eftersom Elebro (Cribba) skulle åka med efter jobbet så kunde jag åka o tanka bilen, vara med på Ullattis midsommarfirande vid macken där dom sålde hamburgare och lotter med mera. Jag åkte till Gve och väntade i det helt fantastiska vädret på Elebro som kom efter 16 tiden. Vi åkte till Arvids stuga i Ubbyn för att fira midsommar med att dricka öl, spela kubb, grilla, spela gitarr och sjunga allsång vid elden, basta, bada och även klättra upp på berget.


Vi som klättra upp på berget var inte i sängs förrän halv 4 på morgonen och jag önska med ändå inte att jag fick sova lite längre då myggorna hade mig som favorit mål klockan kvart över 6 och det var helt jävla omöjligt att ens försöka sova så då gav jag upp och steg upp och ut i det strålande vädret, ugglan hoade i sin holk men blev blyg då när jag kom ut i hopp om att kunna fota den. Jag gick en sväng på gården, gick in och kokade kaffe och tog det som fanns till frukost (jordgubbs tårta) även om det hade smakat med grillade smörgåsar eller nån korvbit. Jag satte mig vid bryggan och kollade ut mot sjön och som sagt vädret var helt PERFEKT. Solen värmde på till en perfekt grad och vinden var lagomt hård för att hålla myggen borta men inte kyla ner. 


I skogen bakom mig så började det låta som tusan och det blev ett jävla liv då små fåglarna jagade i väg en stor ormvråk som ni kan se på bilden nedan. Har aldrig sett en sån förrut så det var en upplevelse! =)


 


Jag fortsatte vandra runt, sitta och vila på bryggan, spela gitarr, sov en stund på bryggan då det var så skönt ute och sen började dom första vakna kring 8 tiden och vid 12 tiden var i princip alla uppe och då började vi grilla frukost och städa. Jag var tvungen att åka in till Luleå för att hämta bas förstärkaren och en mikrofon som Jönsson köpt för mig men råkat glömma. Arvid, Jönsson, Carro och Elebro åkte till Boden för att lämna av Carro och sen träffades vi hos Matilda och Katrin i Hollsvattnet för att börja repa inför Matilda och Kristin mamma Lisas 50 års kalas.


Det gick väldigt hyfsat på repet och sen började kalaset. Alla fick sitta ner och vi spelade ja må hon leva innan vi började med vårat. Jag kommer inte ta upp hela programet om vad som skedde o så för det var så mycket och jag skulle säkert skriva dom i fel ordning så jag låter det vara. Jag kan säga att ni skulle ha hört oss!


 

(Jag, Jönsson i bakgrunden, Arvid & Matilda) Foto: Cristoffer Elebro


Det var en riktigt trevlig fest med bra stämning, en sann upplevelse att få delta i. Det känns även skönt att få spela i ett band igen efter minst tre år och det är nåt vi absolut måste göra igen men snart så åker Jönsson till USA, jag åker upp till Gve, Arvid åker kanske snart till uppsala Kristin bor i Luleå och Matilda är i Stockholm. Jag ska inte säga så mycket mer utan låter bilderna nedan tala för sig själv om hur kul vi hade.


 

Matilda försöker göra en KISS (bandet) min, Kristin pratar med en bekant i bakgrunden.


 

Jäkla sol att lysa i ögonen.


 

Arvid o Elebro poserar vackert.


 

Macho Jönsson ;)


 

Jag, Jönsson i bakgrund, Arvid & Kristin


 

Arvid med gitarr


 

Mmhmm så de så!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards