BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Bä bä vita(?) lamm

Av Alexander Mickelsson - 21 juni 2012 01:00

 

Foto av: Alexander Mickelsson 2012


Jag har nog skrivit det förut och berättat om fåren som bor på andra sidan vägen från vår gård här är iallafall några bilder från hur dom ser ut och här har vi den lilla modiga som jag gärna kallar den eftersom den inte rädds att hamna långt ifrån flocken eller komma nära vid t,ex när man fotar.


Jag gillar att på bilden ovan så är lammet här svart/vit och i bakgrunden så står dom svarta fåren till vänster och dom vita till höger, haha ganska komiskt ändå. Jag har fått en del förfrågningar om bloggen och det kan komma att bli så att jag kommer snart i framtiden lägga ut videoinlägg där jag pratar och visar er en liten del av Ullatti som t,ex huset/gården, Ängesån m,m...Det låter som en kul grej som jag ska testa, jag vet inte när det kommer ske men förhoppningsvis inte så långt bort.


  

Ängesån bron Foto av: Alexander Mickelsson 2012


Till helgen så ska jag ha min andra spelning i Hollsvattnet och nu är det en födelsedags fest jag ska spela på, vi har inte gjort några ändringar på låt listan utan kommer mest troligen att lägga fram några enkla låtar som vi kan köra som extra nummer ifall det önskas, blev inte så bra sist då ingen visste vad vi skulle spela och eftersom vi inte provat på (eller framför allt jag) bara jamma fram något på basen, jag är egentligen gitarrist och har mycket enklare att bara följa med genom att spela gitarr, basen är lite mer komplicerat (om man ska spela snyggt d,v,s annars är det väldigt enkelt men tråkigt). Jag kommer åka ner till Luleå imorgon kväll eller på Fredag morgon, vi får se hur det blir beroende på väder, trötthet m,m och nu vill jag ta tröttheten lite mer på allvar eftersom jag känner att jag har tappat fokus när jag kör och det gör mig livrädd att jag ska krocka med någon men än så länge är det inte någon fara men som sagt, när man minst anar kan det hända och speciellt vid längre körningar...Jag är spänd inför spelningen och längtar lite grann då vi kommer vara mer förberedda och bättre samspelta än förra helgen! Jag är på jakt efter bilder från spelningen men har inte fått tag i några ännu så efter den här helgen så borde jag ha några bilder att visa er =)


Det går bra på förrådet i Aitik, vi har fått in sommarjobbare (alias sommarfåglar) där några är riktigt duktiga och arbetsvilliga medans andra är, ja inte ett dugg arbetsvilliga, jag ska inte säga allt för mycket men det stör mig enormt och jag blir bara irriterad då dom förstör för dom andra sommarfåglarna. Varför söker man ett sommarjobb om man inte vill arbeta för pengarna utan bara vill sitta o inte göra nå? Jag hitta en av dom sovande vid ett flertal tillfällen som sagt jag ska inte yttra mig allt för mycket, det är något mellan dom och mig och imorgon så ska jag ta upp det med dom och deras arbetsledare så får arbetsledarna ta tag i det.


 

Foto av: Alexander Mickelsson 2012


En arbetskollega kommer att sluta nu till veckan, vilket är mycket trist då han är en sann vägledare och som borde vara chef, jag och Stig har haft många roliga samtal om husbygge, fiske m,m och det kommer jag sakna enormt. Alla ser upp till honom och det kommer ta ett bra tag innan någon kan fylla hans plats då han var kunnig som få i förrådet och det är honom man gick ifall man hade problem. Det här kanske inte säger er som läser så mycket men jag känner att det är ändå viktigt att lyfta fram honom som hjälpte mig enormt när jag började på förrådet för ca 1 år sedan. Han var den som klappa en på axeln och sa bra jobbat när man gjort något bra och tog sig tid att visa hur man skulle göra (inte skälla) när man hade gjort något fel. Hoppas du får det bra på det nya jobbet Stig om du läser detta, du kommer bli mycket saknad här på förrådet!


Åter till byn. Jag har tagit en bild på en gammal flaska som legat här i Rautios. Kan ni gissa var läskmärket Portello kommer ifrån? ^^

 


Haha, den är riktigt frän då den är från den tid då Portello var ganska nytt skulle jag gissa. Det är svårt att avgöra ålder på den men en sak är säker, det är att den kommer vi att behålla.

Sen har jag inte så mycket mer att säga, jag ska gå o sova en stund innan det är dags för jobb igen och nu är det ju sista dagen för den här veckan då vi är lediga på fredag så det ska bli skönt när man behöver tid till att repa igenom olika låtar!


Hejpa!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards