BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Scenskräck! ^^

Av Alexander Mickelsson - 19 juni 2012 17:37

 

(Bilden är inte tagen från spelningen)

 


Tung men rolig helg kan jag lätt säga, det har varit många timmar bakom basen så fingrarna var alldeles röda efteråt och nu nästa helg är det dags igen men med bättre självsäkerhet och mest troligen nya låtar då vi ska spela på en födelsedagsfest. Jag höll nästan på att kasta iväg basen när vi hade suttit och lirat i nästan 10 timmar med nån rast emellan på lördagen.

 


Det är svårt att beskriva hur det är att vara på en spelning, man får så mycket uppmärksamhet och man vet ibland inte hur man ska göra för att tacka. Jag har inte spelat inför en större publik på ett bra tag och det är minst tre år sedan jag spelade med ett band på en föreställing så jag vågade ibland inte titta mot publiken ifall jag skulle bli för nervös at spela fel. Det blev ju några småfel från min sida och några fel från dom andra men i allmänhet så gick det ganska bra (det kunde varit bättre). Så är det alltid, alla säger att dom inte märker felen även om vi musiker tycker att det är SÅÅÅÅ uppenbart att man nästan kan jämföra ett musik fel med att ha målat huset gult när det skulle varit rött. Det är sant det men många sa det ju helt klart bara för att man inte ska gräma sig allt för mycket men det är faktiskt skönare om någon är ärlig och säger att "synd att ni missade där men det gör ni bättre nästa gång eller det fixade ni till proffsigt trots att det blev fel" ja ni fattar. Sen vill jag bara ta upp för er att jag har inte scenskräck (trots att många tror det när jag har skakningar i handen). 


Jag har problem med händerna på ett sätt som ingen läkare kan slå fast vad det beror på och det är att mina händer skakar, precis som i parkinsons sjukdom (fast i en mildare version) och nej jag har INTE parkinson. Många läkare har kollat, känt, testat blodsocker, kollat reflexer, blodtrycket m,m utan att kunna förstå vad det beror på och ingen vet. Jag har inga problem med det (förutom när det är som värst, för då är det svårt att läsa haha). Det är när jag är hungrig som det kan bli lite värre men värst är när jag är nyvaken. Det är egentligen svårt att säga när det blir värre och hur kraftig dom är men ni får inbilla er hur det kan vara. Jag har då inga problem med det och kan göra allt normalt utan att tappa saker.


Jag var trött på måndag, det ska jag erkänna. Jag kom hem på söndag efter spelningen vid halv 3 tiden på natten och steg upp halv 6 för att åka o jobba så jag fick iallafall 3 timmars sömn. Men när jag kom hem så sov jag från 4 till 6 och sen somnade jag om efter en stund och sov till 7-8 och steg upp för att basta (somnade i bastun också en stund) kom tillbaka in till huset och somnade till på soffan innan jag gick och sov i sängen vid 10 tiden till klockan halv 6 då det var dags att åka till jobbet igen. Men nu är jag vaken och allert, så nu har jag böörjat träna på dom saker jag inte lyckades så bra med under spelningen, jag lyssnar efter nya låtar man kan lägga till och snart så ska jag ut för att fota lite på gården och vid älven. Sen kanske jag åker ner till Ängesån för att prova lyckan i laxfisket, nu har laxen börjat sin vandring uppåt älvarna så kanske man har tur första fiskedagen, jag hoppas!


Jag har börjat lyssna mycket på Elvis för jag fastnade då vi spelade två av hans låtar däribland min och många andras favorit låt "In The Ghetto". Han hade en otrolig röst och man tror inte det trots att det var det han var känd för, man har hört låtarna på skivorna och man har hört så mycket om honom men sen när man kollar hans live uppträdanden på youtube så fattar man vilken fantastisk röst han hade. Sen rullar även Bruce Springsteen och John Mayer skivorna i bilen som aldrig förr och speciellt John Mayer som jag fattat ett otroligt tycke för.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards