BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Spelning!

Av Alexander Mickelsson - 17 juni 2012 10:31

Idag är det dags, det man har tränat hela veckan för. Spelningen i Hollsvattnet där vi ska köra tolv olika låtar inför ca 40 personer i byahuset. Det är pirrigt samtidigt som man längtar att få stå där och spela.


Bryan Adams - Summer of 69
Sofia Karlsson - Två tungor
Cornelis Wreesvijk - Trasiga Skor
Nickelback - Far Away
Elvis - Jailhouse rock
Gotye - Somebody that i used to know
Loreen - My heart is refusing me
Elvis - In the ghetto
Beatles - Twist and shout
Animals - House of the rising sun
First aid kit - Emmylou
CCR - Fortunate son


Här ovan så ser ni spel listan för kvällen, dte är ingen dålig lista och det ska bli riktigt roligt att gå igenom. Jag skulle tagit med mig min systemkamera och filma allt men den glömde jag kvar i Ullatti men jag ska se efter om det är nån som kan fota oss under spelningen så att jag kan lägga ut dom här. 


Det har varit en intressant helg där man under veckan har tränat enskilt på alla låtar och i fredags när jag kom ner till Lule så hade vi rep hos Arvid med bara instrumenten och vi spelade igenom dom låtar som alla hunnit med. När vi spelat igenom låtarna efter ca 3 timmar så for vi till stadsparken och kollade fotbolls EM på storbildsskärmen, ingen av oss är egentligen intresserade av fotboll men det var en mycket trevlig tillställning och en upplevelse, nästan som att vara på fotbolls arenan. När Sverige då förlorade så åkte vi tillbaka till Arvid och skulle repa men för att inte störa Arvids pappa Håkan så gick vi in till Bastun och spelade där i lägre volym, bastun var inte på men är man fyra personer (Arvid, jag, Jönsson och Tonvall) så blir det varmt och vi kom upp i 30 grader. 

Igår (lördag) så åkte vi till Hollsvattnet för att rigga upp och spela tillsammans med sångerskorna (Matilda och Kristin) vi fika först innan vi spelade i flera timmar, åt middag och fortsatte spela tills man var spyless på låtarna och spela återigen, när vi kom tillbaka till byahuset efter maten så kollade jag till min bil för i baksätet på golvet så har det på något konstigt sätt blivit en enda stor pöl och det var svårt att "ösa" ut vattnet därifrån så innan vi gick o åt så lämnade jag bilen mot solsidan och med dörren öppen för att det skulle få torka sen när vi kom tillbaka så kollad ejag till det och sen stängde jag dörren för att gå in och fortsätta spela när alla börjar skratta och säga "Kolla katten", jag vänder mig och tittar mot bilen och där inne så sitter en katt som hoppat in för att sova en stund. Haha! Jag släppte ut den.


Nu sitter jag och lyssnar igenom låtarna en sista gång innan jag ska ringa Jönsson och Arvid inför resan tillbaka till Hollsvattnet. Både fredag och lördag så repade vi till ca tre på natten och det tar på nerverna när man spelar samma låtar om och om igen, men det är just det som är charmen med att spela i ett band. Man älskar det för att hata det för att sedan älska det igen. Repa låtar är roligt när man lär sig och eftersom jag spelar bas, ett instrument jag inte har fullt kontroll över så lär man sig helt nya saker som man aldrig tidigare brukar spela och sen träffas man i bandet för att finslipa allt i minsta detalj tills man är så trött, less och irriterad och när det kommer till det stora provet/spelningen så är allting värt det.


Nå mer om det senare ikväll och då borde jag ha bilder att visa er också.

Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards