BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Sommar i byn!

Av Alexander Mickelsson - 13 juni 2012 22:35

 


En lugn, skön dag där man har fått lite gjort. Det var en bra dag på jobbet idag, lite trött då jag sov ca 2,5 timme efter att jag suttit o spelat på låtarna och glömde bort tiden men det var inga problem för jag är van att sova lite på kvällarna under en arbetsvecka.


Det händer mycket när sommaren nu börjat komma fram i sin rätta grad, det blåser ibland och är kallt ibland men jag orkar inte gnälla att det inte är sommar, lika bra att njuta när snön ändå är borta och solen är framme...jag och nyvikarierna fick travers utbildning på jobbet idag och det kändes så där, det var faktiskt svårare än jag trodde men jag var nog inte helt engagerad i det då jag inte har haft behov av det förut och det brukar vara en fördel. Men jag ska inte klaga för det är positivt att jobbet lägger ner tid o pengar på att utbilda för då har jag jobb ett tag till ^^


Den lediga tiden efter jobbet så har jag mest tagit det lugnt, jag kom hem och började träna på låtarna vi ska spela i helgen och nu kan jag 9 av 13 av dom låtar vi ska köra, ska bara finslipa så att det smälter in med gitarrerna. Bas är en väldigt annorlunda och mycket underskattad instrumentet som gör så otroligt mycket för att lyfta upp en låt. Den smälter in så i låtarna så man märker inte av dom genom dom dominerande gitarrerna. 


Jag har familjefritt hemma så jag har småpysslat lite på gården, lagade pasta med stekt kött och köttbullar med smörstekt lök (väldigt gott). tränat lite på låtarna, varit o tankat bilen. Nu ska jag ligga och slöa hade jag tänkt, det kan behövas ibland och nu är det lite extra skönt när man är själv för det är som lugnt o skönt, haha! ^^


Nå Hejpa! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards