BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Som Musik!

Av Alexander Mickelsson - 11 juni 2012 23:22



Musiker skämt, kunde inte låta bli. Som ni förstår så håller jag på att övar för fullt men tänkte stanna till lite här för at lägga in ett dagligt inlägg! Jag och några vänner har blivit inbjudna på att spela på en gemensam väns mammas födelsedaggs fest och vi kommer köra en hel del låtar, en del kända en del lite mindre kända och jag har faktiskt hamnat på bas efter olika om och men. Mest på grund av det långa avståndet mellan mig och dom andra!


Jag orkar snart inte köra den tråkiga stilen att skriva om vad jag gjort idag eftersom det blir urtjatat i längden men jag kan dock säga att jag har försökt fixa fiske sakerna, jag fick ett problem bara. Spöet som jag köpte en rulle till är en gammal modell och därför passar inte den här nya rullen till spöet så jag måste kapa och trixa så att det ska passa för det är ett perfekt lax spö som jag inte vill lägga bort och eftersom dom gamla rullarna är KASS! dvs trasiga eller håller på att bli trasiga. Mer om det sen!


Jag har som sagt börjat träna olika låtar på basen, det är kul men gitarr är ju roligare så jag försöker fixa några slingor som ska passa in snyggt så det inte blir det URtråkiga duttandet på en ton. Vi har en spelning nu till helgen på söndag och även helgen efter det på lördag i Hollsvattnet som ligger mellan Pite o Lule. Låtarna är mer eller mindre bestämda med reservation för några små ändringar men här nere så ser ni hur spellistan ser ut och även vilken tonart vi ska spela för er som är intresserade av sånt.


Summer of 69 - Brian Adams, (D-dur), kompskiss ovan
House of the risind sun - The Animals, (Am), kompskiss ovan
Twist and shout - The Beatles (D-dur), kompskiss ovan
My heart is refusing me -Loreen (F#/D#m), kompskiss ovan
Blue moon - Sha na na (B-dur), kompskiss ovan
Emmylou - First aid kit (F-dur)
Somebody I used to know - Gotye (Cm)
In the ghetto - Elvis Presley (A-dur)
Far away - Nickelback (originaltonart)
Två tungor - Sofia Karlsson (originaltonart)
Jailhouse rock - Elvis Presley, (1 tonsteg högre än originaltonarten)
Dreams - Fleetwood mac (originaltonart) 

"Fortunate son", (originaltonarten)


En spännade lista där några välbekanta låtar finns med men även för mig personligen helt okända låtar, tänk vad man missar egentligen?

Jag har inte varit ut och fiskat ännu, jag kollade fotbolls matchen Ukraina - Sverige i fotbolls EM där Zlatan var riktigt bra och lyckades göra Sveriges enda mål, vi förlora med 2-1 dock trots många svenska chanser.


Jaja, nog om det ni får ha det för nu ska jag träna vidare.

Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards