BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Bybo i stan!

Av Alexander Mickelsson - 9 juni 2012 21:24

 


Dagen i ära har spenderats inne i stan i jakt på en födelsedags present till farsgubben som fyller 52 nu på Tisdag, först så inhandla jag en riktigt fin fiskerulle för 895 kronor, den ska jag använda när jag ska fiska lax nu nästa vecka. Längtar som FAN!


En hel dag på stan som avslutades med att äta sushi på den nya resturangen Bonsai (gamla Roya) med mor, syster och Anton. Gott gott gott, mums och sen åkte vi o handla medans Anton fick åka hem och dammsuga sin lägenhet innan jag fick komma o hälsa på. Nu har jag o ANton varit hemma hos "Osten" och kollat både film och repriser på NHL finalen. I natt så KAN det bli att jag kollar den eventuella sista NHL matchen om LA Kings vinner mot New Jersey Devils men som sagt vi får se.


Annars så har det inte hänt så mycket, det blev föresten en liten slipmaskin till farsan, den kommer bli perfekt då dom slipmaskiner vi har är så stora och tunga vilket gör dom olämpliga att använda till att slippa dörrar till exempel.

Det kan även hända att jag "lånar" den till att slipa på mina knivar jag ska försöka hinna göra i sommar, jag har köpt två fina knivblad på Tradera som jag ska lägga upp bild på då en av dom är en special kniv (glömt bort vad dom heter specifikt).


Johan ("Osten") o Anton bråkar på som vanligt bakgrunden så nu ska vi dra ut en sväng för att "rasta" dom. Hehe!

Jag hade faktiskt tänkt umgås med Arvid idag men han ringde tidigare o var i Boden, han och några andra skulle på Western Farm, låter riktigt roligt men eftersom jag inte har egen bil med mig hit ner så kan det bli svårt men vi får se. Imorgon så åker jag upp till byn igen, jobbet kallar på måndag och sen ska jag hinna med en jävla massa på gården också.


Näkemiin/Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards