BY BLOGG PLATSEN

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Alexander Mickelsson - 25 augusti 2013 23:16

   

Pust, vilken pärs som dom i pistvakt skulle säga och med det så menar jag allt runt omkring som har hänt. Det har varit intensiva dagar och på sätt och viss så har allt stämt men ändå inte otroligt nog. Jag har så mycket tankar och idéer samtidigt som jag måste hålla koll på alla "måste-göra" saker också.


Jag har inte skrivit på ett litet tag nu och det är inte pga lathet som det annars brukar vara utan det känns som att jag har jobbat tre fyra veckor i sträck samtidigt som jag har varit runt och jagat efter allt som jag behöver så föreställ er (Va? en stressad bybo, är det möjligt? hehe) som sagt att jag jobbar ca 8 timmar om dagen (ibland 12 timmar på helgerna) så det är ganska mycket jobb plus att en enkelfärd med bil till jobbet tar ca 30-35 minuter och sen när man kommer hem så är man så trött men då har jag en liten inköpslista som måste betas av och tro mig det är verkligen en måste lista för där så måste jag inhandla nya glasögon, hängrännor, kikarsikte och taklist får vi kalla det, det heter egentligen nå annat liknande men det är fatiskt lister som man sätter under plåttaket för att vattnet när det regnar ska rinna längre bort om man som mig har korta plåttak som gör att regnvattnet rinner bakom hängrännan istället för i och det är inge bra för då kan husväggen ta skada. Glasögon behövde jag nya eftersom försäkringen inte täckte och blablabla, jag somnar med glasögonen ibland och då när man vrider och vänder sig så går bågarna av till slut.


Hängrännorna är strukna ur listan, jag ska göra om dom så att dom blir bättre. Jag orkar inte skriva om varför men kort sagt så leder dom inte bort regnvattnet och då rinner det över istället, nej det är inte igentäppt i stuprören utan det är bara fel på lutningen och sen är det fel placering på stupröret. Hmm, ja kort sagt jag orkar inte skriva varför! *host* =)


Kikarsiktet är ju för att dom flesta av er vet att älgjakten börjar snart, jag har jagat land och rike efter ett nytt kikarsikte *host, lögnare, host*. Nja, kanske inte riktigt men eftersom byn inte har så mycket att erbjuda trots att var tredje  invånare i denna by har gevär i sina hem och jagar så måste man ändå till stan och det tar tid. Jag hittade en liten lucka där jag kunde köpa ett fint kikarsikte av märket Leupold som är ett amerikanskt märke, relativt billig (ca 3600:-) Sen glömde jag köpa klackar o det blev ett jävla rännande igen men nu sitter den på plats och imorrn om jag får tid över så ska jag vara och skjuta in det på skjutbanan här i Ullatti.


 


Jag har inte hunnit vara o plocka lingon och blåbär som jag tänkte mig men jag ska fan se till att fara ut nu i veckan. Skogsfågeljakten har ju redan börjat så då ska jag passa på att vara ut med hagelbössan och bärplockaren på eftermiddagen när det börjar mörkna till lite. Sen håller jag på med min speciella kniv och den börjar ta form, jag trodde att jag skulle hinna klart med den nu  slutet av denna vecka eller början av den här kommande men inget verkar vilja funka riktigt ordentligt för mig nu utan det vill som ta genvägar runt om istället.


Ja ni hör ju, det är fullt ös på alla fronter och då är ju ändå inte allt med. Jag ska hjälpa farsan snickra, jag ska till Luleå nästa helg för att vara på hockey, jag ska skriva Ullattibladet och ge ut dom och jag har fan glömt resten!


Jag ska försöka blogga så mycket jag kan, det får ju bli som vanligt på kvällarna och natten när allt annat är pausat och jag har en del recept som jag skulle vilja dela med mig av så ni får prova på hemma. Ni får ha det så bra tills vidare...


Hejpa!


Ovido - Quiz & Flashcards