BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

En tur till norra söder!

Av Alexander Mickelsson - 4 februari 2013 13:51

 


hej alla glada, nej det är inte jag på bilden utan det är min polare Anton. Jag har varit ner en sväng till Luleå över helgen för jag var tvungen att införskaffa lite saker hem och samtidigt hinna träffa kompisar.


Det blev lite inpuls att bara dra ner till Luleå, jag bestämde mig redan i torsdags och for på fredagen och hann då vara ut på stan, träffa Arvid och Nils hemma hos Arvid där vi spela Trivial pursuit (Arvid vann tyvärr, men jag var inte långt bort ^^). På lördagen så for jag ut på stan med Anton (bilden ovan) och åt sushi på den nya sushi resturangen i Luleå, den får väl en svag 7:a av 10 för det var så torr mat och inte alls så smakrik som dom andra sushi resturangerna i Luleå. Sedan for vi på stan där jag fick inhandla lite saker, jag köpte ett Playstation 3 hos Gamestop för ca 2700:- och då fick man en extra kontroll, ett spel, ett valfritt EA spel för bara 99:- (jag köpte NHL 13 "Stanley Cup edition" som skulle ha kostat 499:- den är som det vanliga NHL 13 men har lite mer att erbjuda tydligen, fråga inte för jag minns inte). Sedan gick jag och köpte Assassins Creed III hos en annan affär och där gick jag från ett pris på 699:- till endast 350:- (köpte begagnat hos Game). Efter det så handlade jag lite saker till sköldpaddorna, en ny pump, en liten ö och lite sköldpadds mat. Kändes bra att få gjort dom inköpen. 


 

 


På kvällen senare så var jag på hockey och såg Luleå Hockey möta Brynäs och där blev det vinst med 5-1 även om Brynäs mål borde ha dömts bort för offside i målgården men det ska jag inte ta upp här. Sen under matchen så kände jag att det stack till i ryggen och då visade det sig vara samma muskel som jag har haft problem med tidigare för några år sedan, sedan gjorde det bara ondare och ondare och det ville inte sluta så vi åkte hem till farmor där jag fick ligga och vila tills dagen efter. Jag skulle egentligen fara till Tobbe och vara med på musicquiz men jag jag glömde att höra av mig (så om ni läser detta så ber jag om ursäkt för det). Jag har fortfarande kännigar i ryggen så jag tar det väldigt lugnt nu så att det inte bryter ut för då måste jag till en naprapat (billigare privatiserad kiropraktor) igen som måste rätta till ryggen och det är jag inte så sugen på att göra.


Innan vi åkte hem så for vi upp på söndagen till Haparanda för jag skulle handla lite möbler, tur att föräldrarna var med så att jag fick bärhjälp för jag inhandla bl,a en garderob och ny Tv-bänk samt lite köksredskap.

idag så har jag och farsan hjälpts åt att bygga ihop tv-bänken, ganska ironiskt eftersom han har också problem med ryggen på exakt samma ställe. På bilden nedan så kan ni se hur allt ser ut när det är klart och på bilden under den så ser ni min garderob som jag ska montera ihop men jag väntar tills mor min kommer hem så att hon kan hjälpa mig.

Nästa helg så ska vi mest troligen fara på jokkmokks marknad, men jag vill vänta o se hur ryggen mår då men jag är faktiskt sugen att fara dit för jag har aldrig varit i Jokkmokk och sedan så älskar jag marknader.


 

 


Jag har inte så mycket mer att säga nu utan jag ska fortsätta vila ryggen nu så får vi höras bättre sen, ha det så bra hejpa!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards