BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Fågeljakt under veckan!

Av Alexander Mickelsson - 10 oktober 2012 01:25

 


Är i Palos och jagar fågel, njuter av ledigheten och fixar lite på gården. Fick skjuta idag men det blev tyvärr en bom då jag gick ute i skogen och såg en (antingen en tjäder höna eller ripa) uppe bland trädtopparna och jag gjorde misstaget att stanna till i ett läge där jag inte kunde skjuta så jag väntade och sen när den flög upp så svängde den av precis när jag smäller av så det blev ingen jaktlycka idag heller men det var skönt att få avlossa ett skott iaf.


Är ledig från jobbet nu i veckan och håller på att fixa o dona på gården, hade varit skönt att fara ner till Luleå men känner att det är allt för mycket som ska göras innan vintern och så har det varit hela sommaren men mycket tid har gått åt för att jobba, man måste ju tjäna in sitt levebröd också. Jag ska imorrn (Onsdag den 10/10) fara tillbaka till Ullatti för att höja min stuga (alias hem), jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den eftersom den är liten som en stuga men räknas som hus. Iallafall så måste jag som sagt höja den då den en gång har blivit flyttad ock sen har den sjunkit ihop pga att det är små betongplintar som håller upp "huset" och som sedan har sjunkit ner i sanden.


Jag har varit i Palos under första delen av veckan för att fixa till här, mest för att vi trott att det ska regna och då var det ju lika att åka hit för att ordna då det är kaos här med men nu har vädergudarna jävlat med oss då prognoserna har ändrats och det har varit mest uppehåll och molnigt så när jag haft tid över så har jag sprungit ut i skogen som ni ser ovan. 


Det var allt jag kunde bjuda på ikväll, läs gärna min LHF blogg när jag skriver om Luleå Hockey för idag hände det en otäck olycka under dagens hemmamatch så på bloggen kan ni läsa om vad som hände, länk har ni här nedan.


http://lhf2012.bloggplatsen.se


 

Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards