BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Från Ullatti till världen!

Av Alexander Mickelsson - 7 oktober 2012 19:10

 

 

Som ni märkt så har jag inte bloggat här på ett tag och det mesta har berot på att min sladd till kameran varit borta och jag vill gärna ha med bilder i mina inlägg och därför har jag inte orkat blogga och sen har även Elitserien i ishockey börjat så jag har bloggat på min LHF 2012/2013 en hel del...Här kommer lite bilder från mina utflykter i skogen, Stockholms resan och lite annat smått och gott!

 

   

 

Jag var ute på min veranda och drack kaffe när jag hörde småtuggande ljud från min skogsdunge på gården framför huset och efter mycket kollande och funderande så hittade jag orsaken i den lilla krabbaten på bilderna ovan som var svår att ta bilder på men som ibland bjöd på några tjusiga poser, jag hade tur som fick några bilder alls eftersom batteriet i kameran var i princip dött


   


Här är en annan tjusig bild som jag lyckades ta i örnsköldsvik och jag kan lova att dom här är inte lätt att ta bilder på och speciellt inte så här fina och klara bilder, jag har länge vela ta en sån här bild men aldrig lyckats...


 


Suddig bild från berget i Ullatti som jag nu förra veckan klättrade upp på för att ta några fina bilder på byn men otur som jag hade så var det alldelles för mörkt när jag kom upp på toppen så det blev inga bilder men jag plockade en hel del lingon som jag ska göra sylt av senare, det var tungt att klättra då stenarna var hala och stora!



     


Bilder som jag tog under min första fågeljakt tidigare, blev tyvärr ingen jaktlycka men var nära ett par gånger men man ska ju ha hund eller en kompis på fågeljakt för annars blir det svårt att hitta dom men jag lyckades ju ta några fina bilder och här ovan ser ni några av dom...


 


Från Stockholms resan, här ovan ser ni våran husvagn som vi bodde i på Bredängs camping. Riktigt fint och välbehövlig semester som gjorde gott för själen, jag brukar inte tycka om att vara i Stockholm men numera när man bor i en by så är det faktiskt skönt att få komma ut till en storstad och bara göra det man själv känner att man vill göra och det var exakt det den här resan gav...Här nedan så ser ni lite fler bilder från den resan


           


Sen fick jag göra något jag aldrig trodde att jag skulle få göra och det var att få komma upp på toppen av Globens tak, den möjligheten fick jag när jag satt i husvagnen och kollade på datorn efter sevärdheter i Stockholms stad  och det var med Skyview Globen och då fick man åka med i en rund modul eller vad vi ska kalla den och dom bilderna får ni se här nedan, en riktig häftigt upplevelse som jag vill rekommendera till ALLA, även för er som är höjdrädd(!) då modulen går ganska långsamt och det är sån häftig utskikt så man hinner aldrig uppleva det läskigt med höjden...Jag lovar att ni kommer inte att ångra er!


   



 



         


Nu har ni sett några av dom bilder som jag tagit och dom ovan är dom bilder som jag är mest nöjd med, jag kommer att fortsätta blogga vidare på den här bloggen men mitt fokus kommer att vara på LHF bloggen som ni gärna får läsa!

Ni får ha det så bra så hörs vi vidare...


 

P.S

Nu är slidan klar till min kniv och här ser ni resultatet!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards