BY BLOGG PLATSEN

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Stugägare!

Av Alexander Mickelsson - 13 augusti 2012 22:23

 


Då har man äntligen blivit stug/mark ägare i Ullatti. Efter stor möda och en hel del väntande så fick jag äntligen köpa den av Sundsvallaren (jag kommer inte avslöja några priser här). Avtalet säger just nu så här att jag har rätt att börja använda stugan direkt och bosätta mig där nu om jag vill, jag får behålla alla möbler/prylar som finns kvar och jag är inofficiellt ägare till stugan MEN ägarpapper och betalning kommer ske under september då vi har kommit överens om att vi stannar till i Sundsvall när vi ska åka ner till Stockholm och gör klart affären så officiellt så står han som ägare men vi har gjort ett eget avtal där han skickat ett mail som talar om att han har gått med på att vi har rätt att använda stugan (ifall om det skulle hända honom något som gör att stugan plus mina egna möbler inte längre tillhör mig).


Jag har väntat på det här rätt länge och jag har ofta pratat om att det är min stuga redan men innerst inne så har man varit orolig att det inte kommer bli så. Nu kan jag äntligen säga att jag ÄR ägare till stugan och ingen annan (PUNKT). Jag har bott hos mina föräldrar i hela mitt liv och trots att vi nu blir grannar så är det som att flytta hemifrån och det känns skönt för då får jag pyssla och dona bäst fan jag vill utan att samkolla med nån. 


Beskedet kom tidigare idag så jag har inte gjort någon sorts ändring utan det stora projektet börjar imorrn då det ska storstädas och rensas. Han lämna lite möbler plus en massa småbråten som tallrikar, bestick, utemöbler, fiskeredskap m,m och det ska dammsugas och skuras, dammtorkas och rensas, klippa gräs och slängas gamla ruttna träplankor. 

Ja ni förstår, det är inte bara att flytta in! ^^


Jag hoppas få en hel del besök nu i framtiden och om så bara för en helg, det blir ingen inflytntingsfest o hela köret utan ni som vill komma o hälsa på är så välkommna så. Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander Mickelsson - 2 januari 2014 06:28

Morgonstund har guld i mun, det är en arbetsdag och kaffekoppen är laddad, jag är laddad för ännu en ny dag. Förra året slutade riktigt uselt men året i sig har varit ganska kasst av några olika orsaker som jag inte tänker gå in på i detalj men det ...

Av Alexander Mickelsson - 7 november 2013 23:58

        Vi gör ett nytt försök, sist jag skulle lägga upp ett inlägg så försvann hela f*nskapet och all lust till att skriva här på bloggen försvann och så har det varit nu ett tag. Nu ska jag banne mig göra ett inlägg för att berätta hur det gå...

Av Alexander Mickelsson - 28 september 2013 08:11

God morgon, tänkte bara göra ett relativt kort inlägg så här på morgonkvisten! Funderar på att beställa en ny ring, vilket är ganska konstigt för förr hade jag aldrig ring men nu så har jag så många tror att jag är förlovad (vilket tyvärr inte är...

Av Alexander Mickelsson - 25 september 2013 16:31


Inte blir det mycket gjort nu, jag arbetar eftermiddag och dagarna bara flyger förbi. Jag har inte varit ute i skogen på hela helgen och veckan, dels för att jag gjorde en snabb dagsutflykt till både Haparanda för att hämta däck och sen till Luleå fö...

Av Alexander Mickelsson - 20 september 2013 09:05


Ett ganska så sent "äntligen" här i bloggen, men så är det och orsaken kan ni ju se på bilden här ovan. Jag har promenerat ute i skogarna i hopp om att kanske få syn på en skogsfågel varav endast en orre har synats, sen fick jag även syn på skogsfåg...

Ovido - Quiz & Flashcards